نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 11:03

ثبت‌نام ۱۲۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در هزار پایگاه اوقات فراغت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری ثبت‌نام کرده‌اند.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار کرد: امسال شعار «تربیت بدون توقف» برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده که با وجود تعطیلی درس و مدرسه، تربیت تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در هزار پایگاه اوقات فراغت(سالن‌های ورزشی، کانون فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌ها، حیاط مدارس و...) در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه اوقات فراغت، اوقات بطالت نیست، گفت: دانش‌آموزان با علاقه و انگیزه در این پایگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، لذا می‌توان نکات تربیتی را بهتر منتقل کرد. به عنوان مثال در حین بازی کار گروهی، تعاون، همکاری، گذشت و تلاش برای رسیدن را یاد می‌گیرند.

وی اشاره‌ای به برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت در بحث جهاد تبیین و امید دادن به نوجوانان داشت و افزود: دانش‌آموزان در این اردو‌ها علاوه بر اینکه زندگی را تجربه می‌کنند با بازدید از کارخانجات، دانشگاه‌ها، کارگاه‌ها و... با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی آشنا و با امیدواری به آینده برای رسیدن به هدف تلاش بیشتری می‌کنند.

محمدی برای جلوگیری از کار جزیره‌ای در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت کمک سایر دستگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: با کمک سایر دستگاه‌ها همه دانش‌آموزان فرصت استفاده از پایگاه‌های اوقات فراغت را خواهند داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357925

مهمترین اخبار ایران و جهان: