نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 00:09

60 عنوان برنامه تابستانی در مراکز کانون ایلام برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: حدود ۶۰ عنوان کارگاه تخصصی به صورت حضوری و مجازی برای تمام گروه های سنی عضو کانون در تابستان برگزار می شود.

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بامداد جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: حدود ۶۰ عنوان کارگاه تخصصی و ۶ فعالیت به صورت حضوری و مجازی برای تمام گروه های سنی عضو کانون در فصل تابستان جاری برگزار می شود.

وی افزود: کانون در راستای غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان تلاش‌های مؤثر و کاربردی داشته و فعالیت های کانون در فضایی امن و سرشار از آرامش و اعتماد همراه با نشاط و پویایی است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: مربیان کانون با استفاده از تخصص و تجربه خود در تلاشند اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را با فعالیت‌ و برنامه های منطبق با ارزش های ایرانی اسلامی غنی سازند و در تربیت نسل مؤمن و باورمند به تعالیم و احکام اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی اظهار کرد: مراکز کانون استان برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۶ برنامه مهم و ۷۵ برنامه‌ ستادی در دستور کار دارد و همه مراکز و واحدهای کارشناسی در طول سال برنامه‌های خود را دارند و در تمام برنامه‌های ابلاغی و پیش بینی نشده هم کانون مشارکت دارند.

رستگار تاکید کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی متخصص در حوزه کودک و نوجوانان با حضور مربیان مجرب و متخصص در سراسر استان برنامه های متعددی چون جشنواره ها، مهرواره ها، مسابقات فرهنگی هنری، علمی دینی، پژوهشی برگزار می کند و همچنین دومین جشنواره فرهنگی هنری، ادبی و پژوهشی " نماز کلید بهشت " را به صورت منطقه ای برگزار خواهد کرد.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: اجرای استانی یادواره شهدای کودک و نوجوان و مهرواره زائر به صورت کشوری در دستور کار کانون است و ویژه برنامه‌ ادبی برای اعضا با عنوان "پنجره اتاق من " در راستای تقویت استعدادهای ادبی و همچنین مسابقه هنری عکس زائر ویژه اربعین برای اعضا برگزار می‌ کند.

رستگار ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای مناطق کم برخوردار در قالب پیک امید و امداد فرهنگی و همچنین نشست های آموزش مهارت های زندگی تحت عنوان "حال خوش زندگی" برای نوجوانان و عصر شعر آفرینش را به صورت استانی انجام خواهد داد.

 مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در مرکز فراگیر کانون است و نیز از طریق مراکز سیار روستایی و پستی برای بچه‌های روستایی و عشایری برنامه‌های متنوعی انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای تعداد ۱۸ مرکز فرهنگی ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی است که طی ایام سال در دو سطح مراکز و ستاد، پاسخگوی نیاز جامعه هدف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و دیگر برنامه ها است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303225

مهمترین اخبار ایران و جهان: