نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 09:46

بیماری آنفولانزا در البرز نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، گفت: بیماری آنفولانزا در استان البرز نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است اما شرایط نگران کننده نیست اما شهروندان حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

احمد مهدوی، رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه آنفولانزا بیماری فصل سرما است، گفت: با سرد شدن هوا بیماری آنفولانزا بیش‌‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزا در استان البرز نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است، بیان کرد: شرایط نگران کننده نیست اما شهروندان حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مهدوی با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب هوا در مدارس و دانشگاه‌ها و تزریق واکسن یادآور توصیه می‌شود.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه گروه‌های پرخطر تزریق واکسن را فراموش نکنند، ادامه داد: افراد و گروه‌های پرخطر واکسن هر دو بیماری( آنفولانزا و کرونا) را بزنند همچنین کسانی که یک سال از آخرین تزریق واکسن‌ها گذشته است حتما دوز یادآور را تزریق کنند. 

وی در خصوص تشخیص بیماری آنفولانزا و کرونا، گفت: علائم بیماری و درمان خیلی شبیه هستند، شهروندان با رعایت نکات بهداشتی از مبتلا شدن به این بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند.

مهدوی اشاره‌ای به شرایط تزریق واکسن آنفولانزا در استان البرز کرد و افزود: گروه‌های پرخطر، افرادی که در تجمعات هستند واکسن را تزریق می‌کنند و همچنین به صورت محدود در داروخانه‌ها واکسن وجود دارد.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم توزیع واکسن در داروخانه‌ها بیشتر شود تا افرادی که نیاز دارند واکسن در دسترس باشد.

مهدوی ادامه داد: واکسن آنفولانزا را برای تمامی گروه سنی و خصوصا گروه‌های پرخطر تزریق کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561525

مهمترین اخبار ایران و جهان: