نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 10:04

وزیر اول اسکاتلند به دلیل گیر افتادن والدین همسرش خواستار آتش‌بس در غزه شد

وزیر اول اسکاتلند از وزیر خارجه بریتانیا خواست به دلیل گیر افتادن والدین همسرش در نوار غزه خواستار آتش‌بس در اراضی اشغالی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمزه یوسف»، وزیر اول اسکاتلند در مصاحبه‌ای گفت، والدین «نادیا نخلا»، همسر او که فلسطینی است چند روز پیش برای دیدار با اقوام خود به نوار غزه سفر کردند و در پی آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین در آنجا گرفتار شده و نمی‌توانند خارج شوند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، حمزه یوسف روز سه شنبه نامه ‌ای برای «جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس نوشته و از او خواست با استفاده از روابط دولت متبوعش با رژیم صهیونیستی خواستار برقراری آتش‌بس در اراضی اشغالی و اجازه دادن به خروج غیرنظامیان از نوار غزه شود.

وزیر اول اسکاتلند با وجود داشتن همسر فلسطینی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، از در حمایت از دشمن صهیونیستی برآمده و جنبش حماس را «گروه تروریستی» و حملات نیروهای مقاومت علیه صهیونیستها را «نامشروع و غیرقابل توجیه» خواند.

در حالی که سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای حصر کامل غزه بعد از عملیات «طوفان‌ الاقصی» را مصداق «تنبیه جمعی» و «جنایت جنگی» توصیف کرد، وزیر اول اسکاتلند مدعی شد: «به عنوان دوست نزدیک و متحد اسرائیل، من بنابراین از دولت بریتانیا می‌خواهم از دولت اسرائیل بخواهد که حفاظت از جان غیرنظامیان بی‌گناه را تضمین کرده و آتش‌بسی فوری برقرار کرده تا اجازه به عبور ایمن غیرنظامیان از مرز رفح را بدهد. اسرائیل باید یک کریدور انسانی را به داخل غزه باز کرده و اجازه به ورود اقلام ضروری شامل غذا، سوخت، آب و کالاهی پزشکی برای غیرنظامیانی که گرفتار و بی کمک بوده و نمی‌توانند آنجا را ترک کنند دهد.»

حمزه یوسف در مصاحبه با «پرس اسوسیشن» گفت، والدین همسرش شب گذشته را زنده ماندند اما وضعیت آنها را «وحشتناک» توصیف کرد.

او اظهار کرد که والدین همسرش شامل مادر زن 93 ساله‌اش از شنیدن صدای موشک‌ها و جنگنده‌های صهیونیست‌ها «وحشت زده» شده و احساس می‌کنند که گرفتار شده و راه خروج امنی برایشان باقی نمانده است و تنها به اندازه یک روز آذوقه دارند.

وزیر اول اسکاتلند گفت، برادرزنش در نوار غزه پزشک است و هشدار داده که اقلام پزشکی در این منطقه به کمرین حدی که تا کنون تجربه کرده رسیده‌اند به حدی که برای بستن زخم مجروحین مجبور به پاره کردن لباس خود و استفاده از آن برای بستن زخم می‌شوند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534669

مهمترین اخبار ایران و جهان: