نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 22:13

آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی سردار شهید برونسی شهرستان مشهد

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کتابخانه عمومی مشارکتی سردار شهید برونسی شهرستان مشهد با سه هزار نسخه کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی‌اکبر سبزیان در آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی سردار شهید «برونسی» شهرستان مشهد، اظهار کرد: صرف تاسیس یک کتابخانه و یا یک مجتمع همچون کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد که بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام نیز به شمار می‌رود، حال کتابخوانی خوب نمی‌شود؛ لذا علاوه بر اینکه گام در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌گذاریم، می‌بایست کتاب را نیز وارد زندگی ابتدا خود و بعد مردم کنیم.
وی در خصوص استفاده مردم از فضای مجازی برای پاسخگویی به نیازهای دانشی خود، گفت: برخی از مردم بعضا تنها به کسب دریافت سطح دانش اکتفا کرده و از عمق دانش به سادگی عبور می‌کنند. این وظیفه ما است تا کتاب را به وارد زندگی مردم کرده و آنان را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم و این جز با تسهیل‌گری در این امر امکانپذیر نیست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن معرفی کتاب «نا» که به زندگی شهید محمدباقر صدر (ره) می‌پردازد، افزود: باید به این موضوع بیندیشیم که با مطالعه یک کتاب چه داده‌ای از آن دریافت کرده و چگونه می‌توان این داده را وارد زندگی خود کنیم.

حجت الاسلام سبزیان خطاب به طلاب حاضر در جلسه پیشنهاد کرد برای خود یک سیر مطالعاتی مشخص کرده و خود را پایبند به اجرای آن کنید. همچنین همواره یک بسته مطالعاتی متناسب با نیاز روز جامعه همراه خود داشته باشید، تا از آن در مواقع مختلف در راستای پاسخگویی به نیازهای دانشی و شبهات مردم استفاده بهینه کنید. نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات خود توجه ویژه داشته باشید و نسبت به تازه‌های نشر آگاهی کامل پیدا کنید.

وی گفت: همچنین به ثبت خاطرات و تجربیات خود بپردازید، این امر باعث گام نهادن شما به عرصه نویسندگی می‌شوند، نیازی که در این هجمه فرهنگی بسیار قابل لمس است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573569

مهمترین اخبار ایران و جهان: