نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 16:00

اقامه نماز جماعت در 1088 مدرسه زنجان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره اینکه در یک هزار و ۸۸ مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود، گفت: از این تعداد ۶۱۹ نماز خانه مستقل در مدارس وجود دارد که دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان زنجان ظهر امروز در جلسه سومین شورای آموزش‌وپرورش استان زنجان به تشریح برنامه‌های فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش در مدارس پرداخت و اظهار داشت: تدوین برنامه‌های فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه با اهداف پنج‌گانه دنبال می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره اینکه در یک هزار و ۸۸ مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود، اظهار داشت: که از این تعداد ۶۱۹ نمازخانه مستقل در مدارس وجود دارد که دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ نفر از ائمه جماعت در مدارس را روحانیون تشکیل می‌دهند، ادامه داد: در راستای اجلاسیه نماز  با همکاری ستاد اقامه نماز استان در ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول پیش‌بینی اردوهای یک‌روزه درون مدرسه‌ای به‌عنوان «به رنگ قنوت» برگزار می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه برنامه به رنگ قنوت در ۴۰ مدرسه در حال اجرا است، گفت: همچنین برنامه پیوند، محله و مدرسه در یکی از مساجد نزدیک هر مدرسه در روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت برگزاری اقامه نماز در مدارس گفت: در سال گذشته برای ۸ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر در مقطع سوم ابتدایی جشن تکلیف برگزار شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600225

مهمترین اخبار ایران و جهان: