نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 10:57

برگزاری تورهای گردشگری آموزشی در تربت‌ حیدریه

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌ حیدریه گفت: دانش آموزان تربت حیدریه با هماهنگی آموزش و پرورش، ضمن حضور در اماکن تاریخی به منظور آشنایی با پیشینه و هویت تاریخی خود، با چگونگی حفظ و مرمت مواریث گذشته نیز آشنا شدند.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: یکی از نیازهای کنونی حوزه گردشگری، آشنایی دانش‌آموزان با هویت ایرانی و اسلامی است ولی متاسفانه بسیاری از محصلان حتی با پیشنیه تاریخی و میراث فرهنگی خطه خود، بیگانه هستند. 

وی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی کنونی ۹ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم این شهرستان در دوره آموزشی "گردشگری آموزشی" شرکت کردند. 

وی افزود: علاوه بر اینها تعدادی دانشجو و طلبه نیز در قالب این طرح، ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در دوره‌های یاد شده، شرکت کردند.

محمدی تربت‌ حیدریه گفت: بر این اساس با هماهنگی آموزش و پرورش، ضمن مهیا ساختن زمینه حضور دانش‌آموزان در اماکن تاریخی به منظور آشنایی با پیشینه و هویت تاریخی خود با چگونگی حفظ و مرمت مواریث گذشته نیز آشنا شدند و تورهای گردشگری آموزشی رویکرد جدیدی در صنعت گردشگری است که محبوبیت آنها به ‌سرعت در حال افزایش است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تربت‌ حیدریه با تاکید بر این که گردشگری آموزشی به صورت رایگان انجام می شود افزود: به جز حوزه شهری، مدارس بخش‌ها و روستاها هم در دستور کار این طرح قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609069

مهمترین اخبار ایران و جهان: