نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 11:16

همایش سرمایه‌گذاری کشاورزی با محوریت رشد تولید و کاهش ضایعات برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همایش ملی سرمایه‌گذاری کشاورزی در راستای رشد تولید و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های استانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سرمایه‌گذاری کشاورزی استان با بیان اینکه بخش کشاورزی ۳۰ درصد از اشتغال و ۲۵ درصد از اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد اظهار کرد: همایش ملی سرمایه‌گذاری کشاورزی با هدف جذب سرمایه‌گذار به امنیت غذایی منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی رویکرد پس از تولید محصولات زراعی، باغی، شیلات و دام و طیور است افزود: احداث و ایجاد واحدهای تولیدی در زیر بخش‌های کشاورزی ضایعات این بخش را کاهش می‌دهد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش ۲۰ درصدی ضایعات را به دنبال دارد به طوری که از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش ضایعات و به افزایش بیش از پیش رونق می‌انجامد. 

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار در زیربخش‌های کشاورزی استفاده بهینه از محصولات است اضافه کرد: همایش ملی سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کاربردی و در راستای رشد تولید و کاهش ضایعات است.

بهراملو با بیان اینکه بر اساس اطلس سرمایه‌گذاری، نقشه راه کشاورزی و سند آمایش سرزمین می‌توان احداث و ایجاد واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داد ادامه داد: این همایش با همکاری و همراهی استانداری همدان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، دانشکده کشاورزی با محوریت خانواده بزرگ جهاد کشاورزی برگزار می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه استان همدان با تولید سالانه ۴.۸ میلیون تن محصول یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کشور است تصریح کرد: از همین رو توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری استان به شمار می‌رود که اشتغال پایدار به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، همایش ملی سرمایه‌گذاری را صادرات محور دانست و عنوان کرد: برپایی جشنواره جانبی تولیدات کشاورزی استان با محوریت صنایع کشاورزی، گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، دام و طیور و شرکت‌های  دانش‌بنیان را از برنامه‌های مدنظر برشمرد که همزمان  با همایش برگزار خواهد شد.

پایان پیام /۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570125

مهمترین اخبار ایران و جهان: