نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 11:25

اعضای هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی منصوب شدند

اعضای هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی طی حکمی از سوی استاندار مرکزی منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مأمور اجرای قانون و مسوول حسن جریان انتخابات است که در این خصوص می‌تواند افرادی به منظور بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام کند.

هیأت بازرسی انتخابات در سه سطح هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، هیأت بازرسی انتخابات استان و هیأت بازرسی انتخابات شهرستان تشکیل شده و به استناد ماده ۲۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی و آئین نامه انتخابات مجلس، موظف به نظارت، بازرسی و کنترل حسن جریان همه فرآیندهای اجرایی انتخابات است.

 مهم‌ترین وظیفه هیأت بازرسی انتخابات، دریافت اخبار شکایات و تخلفات است که علاوه بر هیأت بازرسی انتخابات استان، هیأت شهرستان‌ها نیز فعال هستند.

 برای هر شعبه یک بازرس، برای هر 15 شعبه یک سربازرس و برای هر 100 شعبه یک بازرس ویژه پیش بینی شده که مسئولیت نظارت، بازرسی و کنترل جریان و فرآیند انتخابات را بر عهده دارند.

  با معرفی استاندار و حکم رئیس هیأت مرکزی انتخابات، محمدجواد معصومی به عنوان رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان مرکزی، علیرضا ملک جانی دبیر هیأت بازرسی انتخابات و علیرضا امانی، علی صفری و مجتبی داودآبادی نیز به عنوان عضو هیأت بازرسی انتخابات استان مرکزی منصوب شدند.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598569

مهمترین اخبار ایران و جهان: