نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 17:54

بورل: اتحادیه اروپا باید در حمایت از اوکراین وحدت خود را حفظ کند

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از تداوم حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد و گفت که اعضای این اتحادیه باید وحدت خود را حفظ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در سخنانی از تداوم حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در شهر «بروکسل» گفت: «اگر اوکراین شکست بخورد، ما بازنده هستیم. ما باید وحدت و اتحاد خود را در حمایت از اوکراین حفظ کنیم. ما اولین حامی اوکراین هستیم».

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به ارائه کمک‌های سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، مالی، بشردوستانه و نظامی قابل توجهی به اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه می‌دهد. از فوریه ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن بیش از ۸۲ میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده‌اند.

در تحولی دیگر، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای فدراسیون روسیه روز دوشنبه گفت که کشورهای غربی درک کرده‌اند که اوکراین حتی با حمایت نظامی و مالی ناتو هم نمی‌تواند در برابر روسیه پیروز شود. ولودین در این‌باره توضیح داد: «امروز برای کشورهای اروپایی و خود آمریکا مسجل شده که علی‌رغم حمایت ناتو، رژیم کی‌یف نمی‌تواند در میدان نبرد روسیه را شکست دهد».

وی اظهار داشت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای بسیاری از غربی‌ها در حال تبدیل شدن به یک «سیاستمدار سمی» است و سرنوشت او به یک عروسک خیمه‌شب‌بازی غیرقابل تردید است.

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا به کشورهای غربی نسبت به حمله روسیه به یکی از اعضای ناتو هشدار داد و خواستار دریافت بیشتر سامانه‌های پدافند هوایی شد.  زلنسکی در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «اگر روسیه همه ما را بکشد، آنگاه به کشورهای عضو ناتو حمله خواهند کرد».

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563525

مهمترین اخبار ایران و جهان: