نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 11:16

جوکار: هزینه‌های مالی کاندیدای مجلس شفاف می‌شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: هزینه‌های مالی کاندیدای مجلس شورای اسلامی شفاف می‌شود.

 محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: برای اولین بار در خصوص شفاف‌سازی هزینه‌ها و منابع مالی نامزدهای انتخابات «قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی» اجرا می‌شود.

وی افزود: در این قانون نامزدهای انتخاباتی موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین یا افتتاح کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: برابر قانون مذکور نامزدهای انتخابات مجلس باید هزینه‌هایی که در فعالیت‌ها وتبلیغات انتخاباتی خود مصرف کرده‌اند، برای مرجع ذی‌صلاح (وزارت کشور، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها) شفاف و آن هزینه‌ها را منحصراً در مواردی که قانون برای آنان در نظر گرفته مصرف کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: هرگونه هزینه‌ مالی نامزدهای انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی و هواداران کاندیداها در تبلیغات و امور مرتبط با انتخابات شفاف سازی و ساماندهی خواهد شد.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: موضوع شفافیت منابع مالی انتخاباتی برابر سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549825

مهمترین اخبار ایران و جهان: