نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 20:17

6 آسیب جدی اجتماعی در بهمئی و دل نگرانی امام جمعه

در نشست شورای فرهنگ عمومی 6 آسیب جدی اجتماعی در بهمئی و دل نگرانی امام جمعه مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی اظهار کرد: از حضور معتمدین و متنفذین و سادات جلیل القدر و ریش سفیدان در این نشست تشکر می کنم.

وی گفت: مردم شهرستان بهمئی آراسته به فضائل و صفات ممتاز اخلاقی و رفتاری مثل شجاعت و غیرت و مومن و انقلابی ولایی و وفادار به آرمان‌های  انقلاب و نظام اسلامی و امام و شهیدان و ولایت هستند.

وی گفت: چند آسیب جدی در این شهرستان وجود دارد مسئله بیکاری و طلاق و طلاق عاطفی و اعتیاد به مواد مخدر و خودکشی و بعضا نزاعهای دسته جمعی که لازم است مسئولان استان چاره اندیشی کنند. 

این مسئول یادآور شد: اولا باید به مردم احترام گذاشت و حرمت گذاشت مردم ستون دین هستند این ستون دین حرمت دارد.

وی همچین گفت: صمیمانه تشکر و قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان می‌کنیم که برای این مردم حرمت و احترام قائلند و امروز هم به جهت تکریم و احترام شما معتمدین و متنفذین و نخبگان و ریش سفیدان در این محفل و شورای فرهنگ عمومی حضور دارند.

صلواتی ادامه داد: همه مسئولان باید به مردم با نگاه تکریم و احترام و عزیز شمردن نگاه کنند کسانی که مردم را تحقیر می کنند خودشان کوچک هستند یکی از راه‌های احترام و تکریم مردم در این شهرستان این است که وقتی به مردم قول دادیم در دهه فجر امسال طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی افتتاح می شود باید مسئولان حرمت بگذارند و شبانه روزی و جهادی کار کنند تا این وعده محقق شود.

وی گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی اول باید با مردم کریمانه رفتار کنیم درمان اصلی همه آسیب ها تقویت باورها و اعتقادات و کار فرهنگی دینی و تربیتی و آموزش و آگاهی در جامعه است و نقطه شروع خانواده است همه پدر و مادر هم همه همه مسئولان بالاخص معاونت اجتماعی استانداری و مسئولان و مدیران کل نهادهای فرهنگی استان حمایت کنند.

امام جمعه بهمئی گفت: باید نهضت کارگاه‌های آموزشی و تربیتی راه اندازی شود و مسئولان از این کارگاه‌های حمایت کنند اگر کارگاه‌های آموزشی و مشاور ه ای راه‌اندازی شود و حمایت شوند آسیب های کاهش پیدا می کند باید فقر و بیکاری را چاره اندیشی کرد تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی افزود: اشتغال باید اولویت مسئولان باشد همچنین امروز آنچه خانواده و فرزندان و جامعه را حفظ و صیانت می کند توجه به فرهنگ قرآن و عترت و الگو پذیری و تنظیم زندگی با کانون‌های معرفت و انسان ساز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565869

مهمترین اخبار ایران و جهان: