نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 00:27

تجهیز و هوشمندسازی ۵۰ آموزشگاه تربت حیدریه

مدیر آموزش وپرورش تربت حیدریه گفت : امروز با اعتبار ۷ میلیارد تومان ۳۷ آموزشگاه و ۱۳ هنرستان تجهیز و هوشمندسازی می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت صالحی در آئین هوشمند سازی مدارس و توزیع تجهیزات هنرستانی اظهارکرد: بودجه عادی و روال سال آموزش و پرورش بسیار ناچیز است و از هیچ کجا نمی توان بودجه ای تامین کرد اما هزینه های جاری در مدارس بسیار فراتر است و با این بودجه ها کار به پیش نمی رود.

وی گفت: با ظرفیتی که نماینده مجلس در شورای اسلامی ایجاد کردند مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس، تجهیزات هنرستانی و همچنین طرح های نیمه تمام به سه شهرستان تربت حیدریه مه‌ولات و زاوه اختصاص یافت که از این مبلغ ۷ میلیارد تومان به تربت حیدریه اختصاص یافت.

 مدیر آموزش وپرورش تربت حیدریه افزود: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به مدارس دولتی داریم و این تجهیزات اغلب شامل مدارس عادی دولتی در مناطق محروم می شود.

صالحی بیان کرد: باید به سمت حذف مدارس خاص حرکت کنیم و تنها مدارس خاص ما مدارس تیزهوشان و سمپاد باشند، در عین حال هیچ کمکی به مدارس غیر دولتی نمی کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی و هوشمندسازی مدارس توزیع شد.

مدیر آموزش وپرورش تربت حیدریه تصریح کرد: هیچ تجهیزاتی را در انبارها به امید آینده نگه نداشتیم، در عین حال سرانه پروژه مهر امسال ۹۰میلیون تومان با ۲۸۵ مدرسه بود که تقریبا هر مدرسه ۳۰۰ هزارتومان اختصاص می یافت و تقاضا داریم این بودجه ارتقا یابد.

صالحی بیان کرد: اصل بودجه امسال آموزش و پرورش ۱۴۰ میلیون تومان است اما این مبالغی که با کمک نماینده مجلس و دیگر دست اندرکاران جذب شد در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557169

مهمترین اخبار ایران و جهان: