نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:24

همزمان با عاشورای حسینی؛ استاندار فارس با خانواده سیدالشهدای مقاومت فارس دیدار کرد

همزمان با عاشورای حسینی و سالروز تشییع پیکر باشکوه شهید حاج «عبدالله اسکندری»؛ سیدالشهدای مقاومت استان فارس، استاندار فارس با همراهی فرمانده سپاه فجر استان و شهردار شیراز در منزل این شهید حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با روز عاشورای حسینی، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به همراه سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان و محمد حسن اسدی شهردار شیراز با حضور در منزل سردار شهید حاج عبدالله اسکندری؛ سیدالشهدای مقاومت فارس، یاد و خاطره ایثارگری‌های این شهید گرانقدر و شهدای کربلای ایران را گرامی داشت.

استاندار فارس، ایثار و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین علیه السلام دانست و افزود: واقعه عاشورا، فرهنگی پیوسته و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است؛ همان گونه که مقام معظم رهبری می فرمایند: هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است.
گفتنی است سردار شهید حاج عبدالله اسکندری متولد ۱۵ فروردین سال۱۳۳۷ در محله قصرالدشت شیراز است. وی در سال ۱۳۹۳ به دست تروریست‌های «اجناد الشام» در وادی دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به شهادت رسید و همانند امام و مقتدای خود حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سر از پیکر بی جانش جدا شد.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری هشت سال پس از شهادت، در سوریه شناسایی شد و به کشور بازگشت و همزمان با عاشورای سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با حضور باشکوه مردم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به سمت آرامگاه ابدی خود بدرقه و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412869

مهمترین اخبار ایران و جهان: