نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 14:00

خبرخوب| آغاز عملیات ارتقای تصفیه‌خانه فخب رشت

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اشاره به ارتقای تصفیه‌خانه ۹۰هزار متر مکعبی منطقه فخب رشت به منظور افزایش کیفیت خروجی آب به بخش کشاورزی و منازل گفت: این کار با هدف ممانعت از رود آب‌های آلوده به داخل نهرها و جمع آوری فاضلاب روستاهای منطقه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مازیار علیپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجازه ورود آب‌های آلوده به نهرها داده نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف آب و فاضلاب استان ارتقای کیفیت آب در بخش‌های مختلف و از جمله کشاورزی و خانگی است که به این منظور با ایجاد تصفیه‌خانه‌ها اجازه ورود آب‌های آلوده به نهرها داده نخواهد شد.

وی با اشاره به ارتقای تصفیه‌خانه ۹۰هزار متر مکعبی منطقه فخب رشت به منظور افزایش کیفیت خروجی آب به بخش کشاورزی و منازل گفت: به منظور ممانعت از ورود آب‌های آلوده به داخل نهرها و جمع‌آوری فاضلاب روستای سیاه اسطلخ و محله‌های فخب، سحرخیز، خانجانی و نخودچر، عملیات ارتقای تصفیه‌خانه ۹۰هزار مترمکعبی منطقه فخب رشت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان از راه‌اندازی ۲ دستگاه اسکروپمپ در ایستگاه‌های پمپاژ اولیه و ثانویه تصفیه‌خانه ۹۰هزار متر مکعبی منطقه فخب رشت خبر داد و بیان کرد: این کار با هدف ارتقای ظرفیت بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک رشت انجام می‌شود.

علیپور با بیان اینکه ظرفیت اسمی این اسکروپمپ ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است، افزود: این عملیات به منظور آماده‌سازی مقدمات لازم برای تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت و رسیدن به حداکثر ظرفیت بهره‌برداری این تصفیه‌خانه به میزان ۹۰ هزار متر مکعب است.

وی با اشاره به نیاز به اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل تصفیه‌خانه ۹۰ هزار متر مکعبی منطقه فخب رشت گفت: هزینه اجرای این طرح ۴۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با جمعیت بهره‌مندی ۹۰ هزار نفری است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438225

مهمترین اخبار ایران و جهان: