نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 13:06

کشته شدن نظامی ترکیه پس از جراحت در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه خبر داد یک افسر ارتش این کشور که 20 روز پیش بر اثر انفجار در شمال عراق زخمی شده بود، جان خود را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه امروز (جمعه) از جان باختن یکی از افسران ارتش این کشور در بیمارستان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری تی آر تی، این افسر ارتش ترکیه در تاریخ ۲۱ جولای (ماه گذشته میلادی) در منطقه عملیاتی «قفل پنجه»  در شمال عراق مجروح شده بود.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در مناطق متینا، زاب و افشین ـ پاسیان در شمال عراق آغاز کرد؛ این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

در این بین علی‌رغم اعتراضات گسترده محافل رسمی و غیر رسمی و از جمله اعتراض چندین باره دولت عراق، اما همچنان نیروهای خود را در خاک این کشور باقی نگه داشته است.

وزارت دفاع ترکیه روز گذشته نیز خبر داد که تعداد کشته شدگان ارتش این کشور در حمله عناصر پ.ک.ک در شامگاه روز چهارشنبه به شش نفر افزایش یافته است.

حمله شامگاه چهارشنبه پ.ک.ک  یکی از پرتلفات‌ترین روزهای ارتش ترکیه از آغاز عملیات «پنجه قفل» به شمار می‌رود. مقامات نظامی ترکیه می‌گویند که عناصر پ.ک.ک تسلیحات مورد نیاز خود را از سوریه وارد عراق می‌کنند، همان تسلیحاتی که ائتلاف آمریکایی ضد داعش در اختیار شبه‌نظامیان کرد سوریه (وای.پی.جی) قرار می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436825

مهمترین اخبار ایران و جهان: