نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 16:42

برنامه های اربعین به بهترین شکل طراحی شود

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: برنامه های اربعین باید به بهترین شکل برای زائران و بازماندگان از پیاده روی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی با پیگیری موضوع کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به تحرکات و اقدامات ضد دینی معاندان و دشمنان ایران اسلامی حضور مردم مسلمان و معتقد کشور را در مراسم محرم چشمگیر عنوان و اضافه کرد: دو هدف عمده در فعالیت‌های فرهنگی ستاد اربعین استان برنامه ریزی مباحث آموزشی کاروانهای مستقر در کشور عراق و فعالیت‌های ویژه مراسم داخل استان در ایام اربعین است.

سلگی افزود: برنامه‌های اربعین حسینی باید به بهترین نحو برای زائران و بازماندگان تدارک دیده شود.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی فعال در موضوع عزاداری‌های ماه محرم و صفر خواستار همکاری و مشارکت همه نهادها در هر چه بهتر و با شکوه‌تر برگزار نمودن حماسه اربعین حسینی شد و بر پیگیری امور از سوی استانداری و فرمانداری‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این جلسه، مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی را برنامه ریزی مراسم زیارت اربعین، تهیه بسته‌های آموزشی و فرهنگی ویژه مواکب اربعینی استان، اعزام مبلغ و مبلغه به مواکب و کانون‌های جمعیتی اربعین، آموزش و اعزام راویان حماسه عاشورا در برنامه‌های اربعینی، همکاری در ایجاد پل ارتباطی بین زائران با کشور برای آگاهی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مواکب در عراق، برگزاری پویش محله اربعینی و برپایی مواکب ساحلی در اربعین خواند.

در این جلسه نمایندگانی از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حج و زیارت، سپاه کربلا، سازمان حج و زیارت، ارشاد اسلامی، صدا و سیمای استان و … حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432425

مهمترین اخبار ایران و جهان: