نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 23:02

شناسایی یک درمانگر غیرمجاز دام در چرداول

رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام گفت: یک درمانگر غیرمجاز احشام در شهرستان چرداول شناسایی و از ادامه فعالیت وی جلوگیری شد.

دکتر عبدالحسین قیطاسی رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یک درمانگر غیرمجاز دام در شهرستن چرداول که اقدام به ویزیت احشام ساکنان آن منطقه کرده بود شناسایی و از ادامه فعالیت وی جلوگیری شد.

وی افزود: امروز برای رسیدگی به تخلف این درمانگر هیئت بدوی دامپزشکی با حضور مدیرکل دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی و دیگر اعضا برگزار و این درمانگر غیرمجاز دام با شکایت یک دامدار محکوم شد.

رئیس نظام دامپزشکی استان ادامه داد: این درمانگر غیرمجاز حوزه دام بدون داشتن مجوز و تخصص لازم نسبت به شاخ بری ۲ راس گاو اقدام کرده بود که هر ۲ راس گاو تلف می‌شوند.

وی یادآور شد: این درمانگر غیرمجاز ضمن تعلیق فعالیت به مدت ۶ ماه، در مراجع قضایی نیز باید پاسخگوی خسارت به دامدار خسارت دیده باشد.

قیطاسی تصریح کرد: مردم ایلام به خصوص در مناطق روستایی و عشایری تقاضا داریم برای فعالیت دارو و درمان حوزه دام به به درمانگاه‌های مجاز دامپزشکی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در استان ایلام ۲۷ درمانگاه دامپزشکی با پزشک دامپزشک فعال هستند و در همه شهرهای استان درمانگاه مجاز دامپزشکی وجود دارد بنابراین حتماً مردم برای فعالیت‌های دارو و درمان دام‌های خود به این مراکز مراجعه کنند.

درمانگرها غیرمجاز در حوزه دامپزشکی امروز یک معضل بزرگ در کل کشور شناخته می‌شوند و در بسیاری از موارد باعث تلفات دام‌های مردم می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374125

مهمترین اخبار ایران و جهان: