نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:19

فعالیت‌های سپاه به سمت مردمی شدن حرکت می‌کند/آبرسانی به ۱۵۰ روستا

ارومیه - فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه با بیان اینکه فعالیت‌های سپاه به سمت مردمی شدن حرکت می‌کند، گفت: برنامه‌های فرهنگی سپاه عموم مردم را شامل شده و بیشتر در پارک‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قهرمان عیوضلو عصر چهارشنبه در پایان تور خبری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد علاوه بر مأموریت اصلی که ایجاد امنیت پایدار و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است، محرومیت زدایی و مردم یاری را در مناطق کم برخوردار، صعب العبور و مرزی دنبال می‌کند، افزود: بیشتر اقدامات انجام شده از سوی سپاه امیدآفرینی است و سعی دارد باری از دوش مشکلات مردم بردارد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد امید آفرینی و تبیین رسالت اصلی خبرنگاران در دوران جنگ شناختی است، اظهار کرد: سرفصل‌های سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه هر دو نوع جهاد یاد شده شامل خبرنگاران می‌شود و نقش آنان در این عرصه بسیار چشمگیر است.

سرهنگ عیوضلو در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در صدد ترویج یاس و نا امیدی در کشور است، ادامه داد: دشمن سعی می‌کند با فعالیت‌های رسانه‌ای خود تمام هجمه‌ها را به سمت ولایت سوق دهد و رسانه‌ها باید در مقابل آنها بایستند.

فرمانده سپاه ارومیه با اشاره به اینکه عملیات آبرسانی به روستاها آغاز شده است، اضافه کرد: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پروژه‌های محرومیت‌زدایی به سمت آبرسانی سوق داده شده است.

عملیات آبرسانی در ۱۵۰ روستا اجرا می‌شود

وی خاطرنشان: در قالب اجرای عملیات آبرسانی در مناطق کم برخوردار و روستایی ارومیه سال گذشته یک هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال در ۱۵۰ روستا عملیات آبرسانی انجام شود.

سرهنگ عیوضلو همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد عنوان کرد: امسال ۶ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع در روستاها با همت روستاییان و سپاه ارومیه آسفالت شده است.

وی تهیه و توزیع اقلام ورزشی در پایگاه‌های بسیج محلات ارومیه، احداث ۱۷ سالن ورزشی در محلات ارومیه، توزیع ۱۶۷ سری سِت تنیس روی میز و ۹۸ عدد فوتبال دستی در محلات، برگزاری چهار هزار و ۴۰۰ اردوی فرهنگی و سیاحتی توسط سپاه ارومیه طی سال گذشته را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه گفت: ۶ درصد قیر کشور به بسیج داده می‌شود تا جاده‌های بین مزارع را آسفالت کند که این موضوع اتفاق خوبی است.

۶ درصد قیر کشور برای آسفالت جاده های بین مزارع به بسیج داده می شود

سرهنگ عیوضلو خاطرنشان کرد: ساخت مراکز بهداشت در مناطق صعب و العبور، افتتاح درمانگاه‌های بوعلی سینا، درمانگاه بسیجیان و درمانگاه ثارالله در جهت محرومیت زدایی و آسفالت بین مزارع و جاده سازی و آسفالت معابر روستا و حمایت از تولیدی خیاطی از جمله اقدامات سپاه شهدا جهت خدمت رسانی به مردم بوده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای اردوی فرهنگی تربیتی بصیرتی در محل اردوگاه شهید باکری عنوان کرد: طی زمان یک ماه ۱۸ هزار نفر از اردوی فرهنگی بصیرتی بازدید می‌کنند و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشن‌ها در پارک‌های ارومیه جهت فرهنگ‌سازی از جمله همایش عفاف و حجاب، یوم العباس از جمله برنامه‌های فرهنگی سپاه بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه به اقدامات جهادی این نهاد در بحث زمین لرزه سال گذشته در خوی نیز اشاره و بیان کرد: طی سال گذشته کمک به زلزله‌زدگان از جمله اقدامات شاخص ناحیه بسیج بوده است که همراه و همیار زلزله زدگان آسیب دیده خوی بوده است.

وی گفت: حضور گروه‌های جهادی اقداماتی از جمله تخلیه مساکن آسیب دیده و آواربرداری، بازسازی خانه‌های زلزله زدگان خوی انجام شده که این اقدامات امیدآفرینی بوده و مردم در کنار مردم و مسؤول در کنار مردم بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435125

مهمترین اخبار ایران و جهان: