نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 22:11

رفع چالش‌های اقتصادی استان نیازمند همصدایی است

گرگان- نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع چالش های اقتصادی استان که یکی از اساسی ترین چالش هاست،نیازمند همصدایی همه مدیران در کنار بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله نوروزی عصر یکشنبه در نخستین جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان، اظهار کرد: بخش صنعت استان به دلیل ضعف‌های زیر ساختی و بروکراسی‌های اداری چندگانه همواره از توسعه عقب مانده است و مدیران استانی نیز در سنوات گذشته اقدامی اساسی برای رفع چالش‌ها انجام نداند.

وی افزود: پس از اجرای تحریم‌های ظالمانه از سال ۹۷ تا به امروز شرایط واحدهای صنعتی به شدت دچار مشکل شده و اگر امروز می‌بینیم که این واحدها به رغم مشکلات مالی سرپا ایستانده‌اند دلیلی جز عشق به وطن و حمایت از اشتغال ندارد.

نوروزی افزود: برای اینکه بتوانیم صنعت گلستان را توسعه دهیم باید چالش‌های پیش‌روی این بخش به صورت کارشناسی شده مشخص و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان قرار گیرد تا در سطح ملی و سفر استانی رئیس جمهور برای حل آن اقدام شود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات بدون خروجی مثبت، مشکلی را حل نمی‌کند و نیازمند احصاء دقیق مشکلات و خواسته‌های تولید کنندگان برای سفر بعدی رئیس جهور هستیم، چرا که سفر دوم فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم بخش بزرگی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: چرا باید صنعت طیور و دام استان که بخش بزرگی از بازارهای کشور را تأمین می‌کنند امروز برای تهیه نهاده، وام‌های بانک و برق مدام سرگردان تردد در دستگاه‌های اجرایی باشند و این در حالی است که تولید کننده باید وقت خود را برای افزایش تولید و توسعه بگذارد.

نورزی گفت: اگر چه در پیش نویس برنامه هفتم به توسعه استان‌های شمالی کم توجهی شده، اما نمایندگان این استان‌ها از جمله گلستان با تمام قدرت در مجلس برای تغییر این پیش نویس و جذب اعتبارات اقتصادی برای گلستان تلاش خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418869

مهمترین اخبار ایران و جهان: