نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 12:21

تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان-رئیس مرکز مدیریت راههای راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان از ثبت دو میلیون و ۱۹۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای جنوب استان در تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، علیرضا یارمحمدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت بیش از دو میلیون و ۱۹۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای جنوب استان، افزود: این میزان تردد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پر تردد ترین محورهای حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس و راسک به چابهار است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب استان معادل ۲۸ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

یارمحمدی با بیان اینکه بیشترین ماندگاری وسایل نقلیه در جنوب استان، در بازه کمتر از یک روز می‌باشد افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب به مقصد خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426569

مهمترین اخبار ایران و جهان: