نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:10

درخشش ورزشکاران مازندرانی در یونیورسیاد دانشجویان جهان

مازندران با کسب 2 مدال برنز در 2 بخش انفرادی و تیمی پومسه به کار خود در سی و یکمین دوره یونیورسیاد جهانی پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سی و یکمین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی از روز شنبه هفتم مردادماه به میزبانی چین در شهر چنگدو آغاز شد که تیم ملی پومسه ایران موفق به کسب ۲ مدال برنز در بخش انفرادی و ۲ مدال برنز در بخش تیمی شد.

مرتضی زنده‌دل روز نخست این بازی‌ها بعد از کشورهای کره جنوبی و چین به همراه نماینده ترکیه بر روی سکوی سوم ایستاد و اولین مدال برنز مازنی‌ها را به گردن آویخت.

در روز دوم در فینال پومسه تیمی ۳ نفره، تیم ملی مردان ایران با ترکیب رضا جلالی‌فر، مرتضی زنده‌دل از مازندران به همراه علی موسی‌نیا و کسب ۶.۷۳۰ امتیاز به همراه ویتنام به نشان برنز مشترک دست پیدا کرد؛ در این بخش کره جنوبی و چین مدال‌های طلا و نقره را به خود اختصاص دادند.

هدایت تیم ملی پومسه دانشجویان در گروه بانوان برعهده بهاره قادریان است و در گروه آقایان نیز حسین موسی‌نیا سرمربی خواهد بود.

رقابت‌های کیوروگی نیز از فردا دوشنبه نهم مرداد ماه پیگیری می‌شود.

*کسب نخستین مدال تیراندازی ایران به رنگ برنز

 در ادامه نخستین روز از مسابقات تیراندازی سی و یکمین دوره بازی های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین که در سالن مدرسه تیراندازی چنگدو در جریان است تیم سه نفره زنان ایران در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر ایران را صاحب دومین مدال خود به رنگ برنز کرد.

در این بخش تیم سه نفره ایران متشکل از هانیه رستمیان، لعیا محمدی و فاطمه شکاری در رده سوم ایستاده و مدال برنز گرفتند.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در چنگدو برگزار می‌شود که کاروان ایران در ۱۱ رشته در این رویداد حاضر است.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420025

مهمترین اخبار ایران و جهان: