نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:02

پایان رزمایش روسیه و چین در دریای ژاپن

ناوگان اقیانوس آرام روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش مسکو و پکن در دریای ژاپن به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رزمایش روسیه و چین با نام «شمال، تعامل- ۲۰۲۳» در دریای ژاپن به پایان رسید.

براساس اعلام این رسانه، ناوگان اقیانوس آرام روسیه اعلام کرد که هدف اصلی این رزمایش، تقویت همکاری دریایی بین روسیه و چین، حفظ صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود.

به گزارش اسپوتنیک، در مجموع، ملوانان دو کشور حدود ۲۰ تمرین رزمی را انجام دادند. علاوه بر کشتی ها، ناوها، ناوشکن ها و هوانوردی دریایی نیز در رزمایش شرکت داشتند.

رزمایش نیروی دریایی روسیه و چین ۲۹ تیر ماه با حضور ناوهای ضدزیردریایی، ناوشکن، گشتی و قایق‌های پشتیبانی با هدف تقویت همکاری‌های دریایی بین دو کشور و حفظ ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه در دریای ژاپن آغاز شد.

این مرکز با صدور بیانیه‌ای افزود: مانور «تعامل شمال ۲۰۲۳» از ۲۰ تا ۲۳ ژوئیه در دریای ژاپن ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: هدف اصلی این رزمایش، تقویت همکاری‌های دریایی بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و حفظ ثبات و صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. در چارچوب اقدامات عملی مشترک و مأموریت‌های ضد زیردریایی، اسکورت دریایی و هوایی کشتی‌ها، حفاظت و دفاع از ناوها و تأمین امنیت ارتباطات در آب‌ها و حفظ حریم هوایی دریای ژاپن، این تمرینات انجام خواهد شد و برای انجام عملیات آتش توپخانه مشترک نیز برنامه ریزی شده است.

این رزمایش در حالی برگزاری شد که «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین چندی پیش در پکن پایتخت چین با «نیکولای یومینوف» فرمانده کل نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395825

مهمترین اخبار ایران و جهان: