نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 21:02

فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی توام با رگبار و تندباد موقتی در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی توأم با رگبار و تندباد موقتی در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا موقتاً جوی پایدار با آسمانی نیمه ابری گاهی توأم با وزش باد در سطح استان انتظار می‌رود، گفت: از صبح امروز با نفوذ پرفشار سطح زمین و فعالیت سامانه بارشی در منطقه ضمن وزش بادهای خزری گاهی با سرعت تند و کاهش محسوس دمای هوا، در بیشتر مناطق استان بارش باران و در نوار شرقی و مناطق کوهستانی به ویژه ارتفاعات سبلان و کوه‌های باغرو بارش خفیف برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از بعدازظهر جمعه تا اواسط هفته آینده شرایط جوی پایدار بوده و دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت لذا توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۵۰ مرکز پیش بینی استان اردبیل توصیه می‌شود.

محمدی افزود: آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در شهرهای جنوبی استان، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در جاده‌های مواصلاتی برف گیر استان دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیرو هشدارهای صادره هواشناسی استان طی دیروز پدیده غالب در سطح استان وزش باد شدید توأم با گرد و خاک و افزایش محسوس دمای هوا بود که بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان اردبیل با ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080025

مهمترین اخبار ایران و جهان: