نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 11:19

عوارض صادرات محصولات آب‌بر نیم درصد شد/ توسعه روش‌های آبیاری نوین

بوشهر- نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی توسعه روش‌های آبیاری نوین را یک ضرورت دانست و گفت: عوارض صادرات محصولات آب‌بر نیم درصد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از کشاورزان را به صورت ویژه در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم که از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات خوب در تبصره ۸ تأیید پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر کاهش عوارض صادرات محصولات کشاورزی بود، با رأی نمایندگان، عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر نیم درصد تعیین شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سه درصد بود که بسیار بالا بود و می‌توانست منجر به تعطیلی کشاورزی در برخی نقاط و تهدید امنیت غذایی کشور شود.

وی با اشاره به اینکه معتقد به اجرای الگوی کشت هستیم تاکید کرد: اجرای هر کاری مقدمات و برنامه خاص خود را دارد و نمی‌توان بدون فراهم شدن شرایط لازم طرحی را اجرا کرد و کشاورزان حرف‌هایی دارند که متأسفانه مدیران اجرایی آنها را نشنیده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: زمین‌ها و آب کشاورزی تنها به محصولات خاصی جواب می‌دهد و منع کردن آنان از کشت (به شیوه وضع عوارض سنگین) صرفاً منجر به کاهش تولید و تعطیلی کشاورزی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه خوب دیگر مجلس تصویب پیشنهاد کمیسیون کشاورزی بود که دولت را مکلف به توسعه روش‌های آبیاری نوین می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078625

مهمترین اخبار ایران و جهان: