نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:21

رقیب ترامپ: کمک واشنگتن به اوکراین و تداوم جنگ باب میل چین است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر این باور است که جنگ اوکراین، تنها به تضعیف واشنگتن برابر پکن منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ویوِک رامِسوامی، کارآفرین محافظه‌کار که به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرده، معتقد است که جنگ اوکراین، باب میل چین بوده و تنها به تضعیف واشنگتن منجر می‌شود.

رامِسوامی در پستی توییتری نوشت: نباید از موضوع اصلی منحرف شد؛ روی چین تمرکز کنید. چین می‌خواهد جنگ اوکراین تا حد امکان ادامه پیدا کند و ظرفیت نظامی غرب پیش از حمله(پکن) به تایوان خالی شود. این کار جواب هم می‌دهد؛ ما فکر می‌کنیم که با کمک به اوکراین قوی‌تر به نظر می‌رسیم اما حقیقت این است که مقابل چین ضعیف‌تر می‌شویم.

این کارآفرین محافظه‌کار پس از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و همچنین نیکی هِیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری ترامپ، به سومین فردی بدل شد که به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام می‌کند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و متحدانش ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، میلیاردها دلار کمک نظامی برای اوکراین فراهم کرده‌اند. دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه دیروز(شنبه) گفت که مبلغ کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف، به زودی به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057869

مهمترین اخبار ایران و جهان: