نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 14:55

پیگیری معوقات کارگران معدن آق‌دربند سرخس از آستان قدس رضوی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرخس با بیان اینکه معوقات کارگران معدن آق‌دربند ۲ ماه حقوق و عیدی ۱۴۰۲ است، گفت: موضوع پرداخت حقوق را از آستان قدس رضوی پیگیری کردیم.

محمود کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس درباره انتشار خبری مبنی بر ۵ ماه حقوق و عیدی معوقه کارگران معدن آق‌دربند سرخس و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده است، اظهار کرد: معوقات حقوق کارگران معدن آق‌دربند، ۵ ماه نیست بلکه با پیگیری که در این زمینه داشتیم کارگران این معدن فقط حقوق بهمن و اسفند ۱۴۰۱ و عیدی ۱۴۰۲ را طلبکار هستند و معوقه حقوق آذر و دی ماه ۱۴۰۱ را در اسفندماه دریافت کردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرخس با بیان اینکه آستان قدس رضوی به عنوان سهامدار عمده این معدن است، گفت: موضوع پرداخت معوقه حقوق کارگران معدن آق‌دربند را از طریق آستان قدس رضوی پیگیری کردیم و قول دادند که با تامین مالی، حقوق معوقه این کارگران به همراه عیدی پرداخت شود.

وی تاکید کرد: خبری که در فضای مجازی منتشر شده اشتباه است و کارگران این معدن در مجموع حدود ۷۰ نفر هستند و فقط ۲ ماه حقوق بهمن و اسفند و عیدی ۱۴۰۲ را طلبکارند که در حال پیگیری پرداخت معوقه این کارگران هستیم.

کرمانی درباره مسائل مربوط به ایمنی محیط کار این معدن و کمبودهایی که وجود دارد، گفت: پس از انفجاری که در این معدن اتفاق افتاد، معدن پلمب شد تا ایمنی‌های لازم در این معدن ایجاد شود که با توجه به طولانی شدن مدت تعطیلی معدن و مشکلاتی که در حوزه بیمه‌ای برای کارگران پیش می‌آمد، کارگران خواستار تسریع در فرآیند بازگشایی و شروع به کار معدن شدند، اکنون معدن حداقل ایمنی‌ها را دارد اما ایراداتی وجود دارد که ما به شرکت مربوطه اخطار دادیم.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135725

مهمترین اخبار ایران و جهان: