نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 10:57

۱۲ فروردین عید حقیقی ملت ایران و سمبل ظفر انقلاب است

گرگان- مدرس حوزه های علمیه اهل سنت گلستان گفت: ۱۲ فروردین روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی، عید حقیقی ملت ایران و سمبل ظفر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

داوود آخوند بلکفه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یوم‌الله ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی، نشانه‌ای بارز از مردم سالاری دینی در شیوه زمامداری بر مردم است.

روحانی اهل سنت گلستان افزود: روز ۱۲ فروردین سرآغاز حکومت مردمی و تثبیت انقلاب اسلامی ایران با رأی قاطع مردم بوده و برکات آن در زندگی شیعه و سنی برقرار است.

وی ادامه داد: مشارکت بی نظیر و گسترده مردم در همه‌پرسی برای انتخاب نوع حکومت ایران پس از پیروزی انقلاب و رأی «آری» به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۵۸، وحدت کلمه و یکپارچگی اقوام و مذاهب مختلف ساکن ایران را به اثبات رساند.

بلکفه به اهمیت همکاری مردم با مسئولان برای توسعه کشور به خصوص تحقق رشد تولید و مهار تورم اشاره کرد و از همه اقشار جامعه و جوانان خواست برای به ثمر نشستن منویات رهبری و شعار سال همت و تلاش بیشتری صرف کنند.

گفتنی است، روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ نتیجه همه پرسی رأی به نظام جمهوری اسلامی که با رأی آری بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117225

مهمترین اخبار ایران و جهان: