نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 13:26

اقامت نوروزی بیش از 82 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال 82 هزار و 2 نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان اقامت نوروزی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا جیلان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۸۲ هزار و ۲ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان اقامت نوروزی داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین بازه زمانی کل ترددها در محورهای مواصلاتی استان هفت میلیون و ۲۱۸ هزار خودرو ثبت شده است.

وی افزود: همچنین از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۸۳۴ هزار خودرو وارد استان شد.

جیلان با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری استان ما نیاز به حمایت دارد، اضافه کرد: در همین بازه زمانی بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل سرمای هوا و بارندگی آمار مسافران نوروزی امسال در استان با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، عنوان کرد: با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر از ۱۵ اسفندماه در ورودی شهرکرد نیروهای خدمات‌رسان مستقر شدند و همچنین بازارچه‌های صنایع‌دستی فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین تعداد گردشگر و مسافر به استان از استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان و فارس بوده است.

وی اظهار داشت: امسال ۳۵ هزار برگه راهنمای گردشگری چهارمحال و بختیاری در میان مسافران نوروزی توزیع شد و همچنین نوروزگاه‌ها و جشن‌های نوروزی با نوازندگی سازهای محلی در شهرستان‌های استان برپا شد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127169

مهمترین اخبار ایران و جهان: