نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:30

مسأله فلسطین به دغدغه جهان بشریت تبدیل شده است

گرگان- امام جمعه گرگان با اشاره به نقش موثر نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان تحت عنوان روز قدس، گفت: مسئله فلسطین از یک مقوله سیاسی و عربی به دغدغه جهان بشری تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: شرکت گسترده و بی نظیر مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس بسیار باشکوه و حماسی بود و این حضور بی نظیر پیکره رژیم غاصب صهیونیستی و اربابان آنها را به لرزه خواهد انداخت‌.

امام جمعه گرگان افزود: اندیشه باطل و واهی اسرائیل و غاصبان سرزمین فلسطین، تخریب مسجد الاقصی بود اما فریاد و نهیب ملت‌های مسلمان در روز جهانی قدس سبب شد تا این رژیم جعلی کودکش جرأت چنین گستاخی را نداشته باشند.

وی گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس سبب شد تا مسئله فلسطین از دست سیاستمداران و قدرتمندان عالم خارج و در اختیار توده‌های مردم و در جهان اسلام قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: ۲۹ فروردین روز دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی است، امروز قوای مسلح و نیروهای مسلح ما نه تنها در منطقه بلکه در سطح فرامنطقه‌ای و جهانی به جایگاه برجسته رسیدند.

نورمفیدی افزود: در آیات متعددی از کلام الله مجید به مقوله حجاب و عفاف تاکید و از واجبات دین مبین اسلام است.

وی گفت: بی حجابی و بدحجابی به ملت ایران و دین اسلام تعلق ندارد، ارمغان غرب است که قرار بود در راستای اهداف شوم دشمنان به دست رضاخان در کشورمان پیاده سازی شود.

امام جمعه گرگان بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر هنرمندانه و مؤثر برای جذب افراد به سمت حجاب تأکید کرد و ادامه داد: افراد کم حجاب خواهران و دختران ما هستند و باید طوری با آنها برخورد شود که به حجاب گرایش بیشتری پیدا کنند.

نورمفیدی افزود: دشمن که به دنبال از بین بردن حجاب و سست کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه است با برنامه به این موضوع وارد شده و حال نمی‌شود ما بدون برنامه ریزی به این مسئله ورود کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147869

مهمترین اخبار ایران و جهان: