نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 11:20

۸ کشته و ۱۳ زخمی در تیراندازی جدید صربستان

منابع صربی اعلام کردند که در جدیدترین تیراندازی در این کشور دست کم ۲۱ کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، یک روز پس از تیراندازی در بلگراد که یک دانش آموز ۱۳ ساله ، هشت نفر از همکلاسی ها و یک نیروی امنیتی را کشت، در تیراندازی جدید در نزدیکی بلگراد نیز حداقل هشت نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.

تلویزیون دولتی RTS گزارش داد که شامگاه پنجشنبه در نزدیکی ملادنوواک در ۶۰ کیلومتری جنوب بلگراد، یک مهاجم مسلح به یک سلاح خودکار از یک وسیله نقلیه در حال حرکت شروع به تیراندازی کرد. این تیراندازی درحالی رخ داد که پلیس در جستجوی مهاجم بود.

این منابع از پرواز بالگردها بر فراز منطقه خبر دادند و به استقرار آمبولانس ها و نیروهای امنیتی زیادی در محل حادثه اشاره کردند.

برخی منابع محلی هم اعلام کردند که بستگان نگران، بیرون مرکز پزشکی اورژانس در بلگراد که در آن حداقل هشت مجروح در بیمارستان بستری شده اند، تجمع کردند.

براتیسلاو گاسیچ، وزیر کشور این تیراندازی را اقدامی تروریستی خواند.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه نیز یک دانش آموز ۱۳ ساله هشت همکلاسی و یک نگهبان امنیتی مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار در مرکز شهر بلگراد را کشت. شش دانش آموز و یک معلم دیگر در این حادثه زخمی شدند.

تیراندازی های دسته جمعی در مدارس در صربستان بسیار نادر است و الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور این کشور تراژدی چهارشنبه را یکی از سخت ترین روزهای تاریخ معاصر خواند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189769

مهمترین اخبار ایران و جهان: