نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 11:31

لزوم تقویت روحیه شوراباوری و شورا یاوری

رودبار - رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، با تاکید بر تقویت روحیه شورا باوری و شورا یاوری، گفت: مصوبات دهگردشی های مسئولان به روستاها به مرحله اجرا برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز شوراها در سینما زیتون رودبار، اظهار کرد: شوراها چکیده و برگرفته از حاکمیت مردم سالاری دینی و تمرکز زدایی است.

وی با بیان اینکه شوراها نقش محوری در حل مشکلات جامعه ایفا می‌کنند، افزود: شوراها حلقه واصله مردم و حاکمیت هستند و نقش اثرگذاری در رفع مشکلات جامعه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار با تاکید بر تقویت روحیه شورا باوری و شورا یاوری در بین مسئولان، بیان کرد: وجود این روحیه می‌تواند حل مشکلات در بخش‌های مختلف را تسریع ببخشد.

حسینی با اشاره به اینکه شوراها در تحقق جهاد تبیین نقش محوری دارند، گفت: تبیین دستاوردها، توانمندی‌ها و همچنین مطالبه گری مشکلات مردم بر دوش شوراها سنگینی می‌کند.

وی با اشاره به وسعت، بزرگی و پراکندگی شهرستان رودبار، افزود: رودبار بعد از رشت بزرگترین شهرستان گیلان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار، تدوین قانون شوراها و مدیریت جامع شهری را از مطالبات اصلی برشمرد و بیان کرد: تسهیل بخش حل مشکلات با تدوین قانون شوراها و مدیریت جامع شهری محقق می‌شود.

حسینی با بیان اینکه عدم پاسخگویی برخی مدیران به‌مطالبات شوراها نگران کننده است، گفت: پاسخگویی مدیران و دستگاه‌ها به استعلامات شوراها روند کند و شکننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اهمیت دهگردشی های مسئولان در مناطق روستایی، افزود: مصوبات دهگردشی های مسئولان به روستاها به مرحله اجرا برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189869

مهمترین اخبار ایران و جهان: