نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 15:25

بهره‌مندی بیش از ۵ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد از طرح کالا برگ الکترونیک

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان آغاز اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در اسفند ماه تاکنون بیش از پنج هزار خانوار از این طرح استفاده کردند.

حمیدرضا واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، پیرامون اجرای طرح کالا برگ الکترونیک گفت: این طرح در جهت توزیع ۱۰ قلم کالای اساسی با هدف تامین امنیت غذایی خانوارها و دهک‌های ۱ تا ۹ و کسانی که مشمول دریافت یارانه هستند در حال اجرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: متناسب با این طرح، دولت به نحوی برنامه‌ریزی کرده که مردم یک ماه زودتر از مزیت‌های کالابرگ بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد این طرح در اسفند ماه عملیاتی شد و تاکنون ۵ هزار و ۷۰۴ خانوار از این طرح استفاده کردند و ۷ هزار و ۳۶۶ تراکنش خرید در قالب کالابرگ ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیک با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها ابتدا در فروشگاه‌های بزرگ برگزار شد و در این خصوص ۵۷۶ پایانه فعال بود، گفت: با سیاست‌های ابلاغ شده، توزیع ۱۰ قلم کالا در فروشگاه‌های کوچک و خرد انجام گرفت و ۳۵۵ فروشگاه کوچک به طرح کالا برگ الکترونیک اضافه شد.

واعظی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در همه شهرها و دهستان‌های استان افزود: اقداماتی در جهت همراهی بازار با این طرح انجام دادیم و ستادهای استانی و شهرستانی کالا برگ الکترونیک تشکیل و اطلاع‌رسانی لازم در اسفندماه صورت گرفت‌.

وی با تاکید بر اینکه اقلام مورد نیاز در این طرح توسط جهاد کشاورزی تامین شود، خاطرنشان کرد: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری قرار گرفتن این ۱۰ قلم کالا در سبد غذایی مردم مورد تاکید قرار گرفته است، ضمن اینکه در فضای افزایش قیمت‌ها، قابلیت کنترل برای دولت وجود داشته باشد لذا دولت ملزم به فراهم کردن شرایط برای دسترسی مردم به این اقلام است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125425

مهمترین اخبار ایران و جهان: