نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 11:22

نخستین رویداد ملی جمعیت در استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان، از برگزاری نخستین رویداد ملی جمعیت در این استان خبر داد و گفت: حمایت از خانواده و جمعیت، محور این رویداد است.

سعیده همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، همراهی همه ارگان‌ها در برگزاری رویداد ملی جمعیت در سمنان را یکی از مصوبات کارگروه خانواده، جوانی و جمعیت در استان سمنان دانست و تاکید کرد: این رویداد در قالب فراخوان اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت برگزار و هدف آن هم حمایت از جوانی و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که این رویداد به دنبال آن است، احصا و تبیین نقش هر فرد در افزایش جمعیت خواهد بود، گفت: این دست برنامه‌ها می‌کوشد تا بگوید هر فرد چه نقشی در جوانی جمعیت ایران خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه افراد جامعه هر کدام شأن نقشی در جمعیت دارند که در تلاش هستیم تا این نقش‌ها را بازخوانی کنیم، گفت: در کنار نقش مردم مثلاً مادران در فرزند آوری و تربیت کودکان، برخی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی هم هستند که متناظر با وظایف شأن می‌بایست خدمات و تسهیلگری را در زمینه حمایت از خانواده‌ها داشته باشند.

همتی با بیان اینکه دستگاه‌ها به تناسب خدماتی که در زمینه فرزند آوری، جوانی و جمعیت و … می‌دهند، در رویداد ملی جمعیت و جوانی در سمنان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، بیان کرد: از دستگاه‌های برتر در این حوزه تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه مهلت فراخوان جشنواره جمعیت تا هشتم اردیبهشت ماه است، بیان کرد: آثار ارسالی در هفت بخش توسط کمیته داوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا در نهایت بیستم اردیبهشت اسامی نفرات و دستگاه‌های برتر برای داوری در سطح ملی، به تهران ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه این جشنواره دو بخش دارد که بخش نخست آن استانی است و نفرات برتر تقدیر خواهند شد، ابراز کرد: بخش دوم ملی خواهد بود که آثار برای داوری ارسال و نفرات برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159025

مهمترین اخبار ایران و جهان: