نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 21:00

تسهیل قوانین اسقاط در نوسازی ناوگان حمل و نقل و بار

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب قانون اسقاط خودرو حمایت و پشتیبانی لازم را از فعالان حمل و نقل بار و مسافر به شایستگی انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر سه‌شنبه در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از راهداران در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: با تصویب این قانون و تأیید آن در شورای نگهبان، امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر به ویژه مینی‌بوس و کامیون فراهم می‌آید تا زمینه برای بهبود خدمات‌رسانی در این بخش فراهم آید.

وی از پیگیری‌ها برای تقویت نظام ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی در استان خبر داد و تصریح کرد: در بخش حمل و نقل زمینی در کنار چهار خطه کردن راه‌های اصلی استان به ویژه مسیر ارتباطی اردبیل به سرچم در اتصال به مرکز کشور، تلاش بر این است تا با تأمین منابع مورد نیاز و با تلاش پیمانکاران پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با چهار خطه شدن این مسیر ارتباطی در کنار کاهش تصادفات و بهبود عبور و مرور، شرایط مطلوبی را در ترانزیت کالا و تردد مسافران از طریق حمل و نقل عمومی شاهد خواهیم بود.

نیکزاد از بهبود پروازهای فرودگاه اردبیل و برقراری پروازهای اول صبح و آخر شب در فرودگاه اردبیل خبر داد و افزود: با همکاری شرکت‌های هواپیمایی، زمینه مناسب برای انجام این سفر هوایی نیز به وجود آمده است.

وی از پیگیری‌های مستمر برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار اخذ مجوز ماده ۲۳ برای راه آهن اردبیل – پارس‌آباد، تلاش ما بر این است تا با تدارک بودجه مناسب ملی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بتوانیم پرونده این پروژه ریلی را ببندیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی بهترین فرصت توسعه را در استان اردبیل فراهم می‌آورد که در این باب تلاش‌ها و اقدامات مؤثر نیز با همکاری وزرا و معاونان رئیس جمهور در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923270

مهمترین اخبار ایران و جهان: