نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:16

تعداد ۸۰ کتابخانه در گلستان فعال است

گرگان_ مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان تعداد کتابخانه های استان را ۸۰ مرکز اعلام کرد و گفت: حدود ۸۵۵ جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است .

به گزارش خبرنگار مهر عبدالحی میرزاعلی صبح چهار شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر از باز طراحی کتابخانه میرفندرسکی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال گذشته، هزینه باز طراحی کتابخانه میرفندرسکی ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان ادامه داد: باز طراحی کتابخانه با هدف ایجاد تغییرات در بخش کودک و نوجوان و توسعه امکانات این حوزه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش کودک از طبقه زیرزمین کتابخانه به همکف جابجا می‌شود، افزود: دیوارهای این بخش‌ها تخریب شده و شیشه جایگزین آن می‌شود.

وی هدف از بازطراحی کتابخانه میرفندرسکی را توسعه فرهنگ کتابخوانی و تشویق کودکان به حضور در چنین جمع‌هایی دانست و افزود: تلاش شده در بازسازی این مرکز، به خرید تجهیزات برای بخش نوجوان هم توجه شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان، تجهیزات و دستگاه‌های بخش نوجوان نظیر امکانات موجود در غداره کل فنی و حرفه استان است.

میرزاعلی بخش آموزش و پژوهش و vip را از حوزه‌های جدید در کتابخانه میرفندرسکی دانست و گفت: تأمین اعتبار این بخش از سوی نهاد کتابخانه های کشور و شهرداری گرگان انجام می‌شود.

وی ضمن اعلام این مطلب که تلاشمان به تکمیل بازسازی ظرف سه ماهه آینده است، افزود: با این اقدام فضا برای مراجعه کنندگان جذاب‌تر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان ادامه داد: بعد از هفته کتابخوانی سه کتابخانه در استان افتتاح شد که یکی از آنها در روستا بوده است.

وی تعداد کتابخانه های استان را ۸۰ مرکز اعلام کرد و گفت: حدود ۸۵۵ جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است که برخی از آنها به صورت اهدایی است.

میرزاعلی تعداد کتاب‌های اهدایی در سال گذشته را ۱۴ هزار جلد عنوان کرد و اضافه کرد: در سه ماهه سال جاری هم تعداد ۸ هزار جلد کتاب اهدا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433926

مهمترین اخبار ایران و جهان: