نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 13:05

رقابت در تولید و ارتقاء کیفیت خودرو با تأیید لایحه واردات خودرو

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره تأیید لایجه واردات خودرو ، گفت: تأیید نهایی لایحه واردات خودرو منتج به افزایش رقابت و ارتقاء کیفیت تولید خودرو در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی بابایی‌کارنامی با اشاره به تایید نهایی لایحه واردات خودرو، اظهار کرد: مسأله رونق تولید و حمایت از تولید و کار  همواره مورد مهم بوده اما این به معنای بسته بودن درب‌های کشور به موضوع واردات نیست و باید تعاملات جهانی در صنعت و به ویژه در حوزه خودروسازی موجب افزایش رقابت و ارتقاء کیفیت در این صنعت شود.

 وی گفت: صنعت خودروسازی هم نیازمند بازنگری و تحول در تولید است که باید با استفاده از تعاملات جهانی و تجارب صنعت خودروسازی کشورهای موفق در این صنعت الگوبرداری شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با تاکید بر اهمیت واردات منطقی خودرو در این برهه از زمان، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین چالش امروز بازار خودرو عدم توازن در عرضه و تقاضا در کشور است و قطعا این مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید نهایی شورای نگهبان در خصوص واردات می‌تواند به کاهش چشمگیر قیمت‌های افسار گسیخته این بازار در کشور اثرگذار باشد و هم می‌تواند عامل ایجاد رقابت در این صنعت و ارتقاء کیفیت در تولید داخلی شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی در بخش صنعت خودرو از سوی خودروسازان داخلی، تاکید کرد: امروز بسیاری از مراجعه‌کنندگان و اقبال‌کنندگان به خودرو داخلی نسبت به توزیع، تولید و کیفیت آن گلایه‌مند هستند و این صنعت باید در کشور با توجه به وجود نخبگان حوزه صنعت و تکنولوژی‌های نوین خود را بازآفرینی کند و این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های مهم حوزه صنعت در بخش‌های مختلف دانشگاهی است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1365926

مهمترین اخبار ایران و جهان: