نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 19:16

نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اقامه می شود

قم- نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به دلیل تقارن روز عاشورای حسینی با جمعه در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر بانوی کرامت و به امامت آیت الله سعیدی اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) اقامه می‌شود.

نماز جمعه قم به دلیل تقارن روز عاشورای حسینی با روز جمعه به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در صحن امام رضا (ع) این آستان مقدس برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای از مردم مؤمن و هیئات عزاداری جهت شرکت در نماز جمعه عاشورایی و پویش ملی لبیک یا قرآن دعوت کرد که متن آن به شرح زیر است.

با تأسی از سیره عاشورایی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و خلق حماسه دیگری از اوج بندگی و بهره‌مندی جامعه اسلامی از برکات اجتماع مؤمنان و تجلی وحدت، انسجام و همدلی در بزرگداشت شعائرالهی و ترویج فضیلت نماز اول وقت، نمازهای جمعه این هفته با عنوان نماز جمعه عاشورایی در مصلاهای سراسر استان و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار و آماده استقبال و پذیرایی از هیأت و دسته جات عزاداری می‌باشند.

همچنین با عنایت به تحرکات خیبثانه کانون‌های شیطانی عوامل صهیونیسم بین‌الملل و اهانت به ساحت مقدس قرآن و کلام الهی، مساجد، حسینیه‌ها و خیمه‌گاه‌های عزای حسینی در شب و روز عاشورا با قرائت قرآن و در دست داشتن کلام الهی، ندای لبیک یا قرآن و لبیک یا حسین سر داده و این اقدام ننگین و پلید را محکوم می‌نمایند و پویش ملی «لبیک یا قرآن» شب عاشورا در سراسر کشور اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1410070

مهمترین اخبار ایران و جهان: