نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:02

مسوولین در قبال عملکردشان پاسخگو باشند

فرماندار ساوه گفت: امروز تمام دستگاه‌های شهرستان ساوه بر اساس وظایف محوله پای کار مردم هستند و وظیفه آنها پاسخگویی در قبال عملکردشان است؛ لذا اگر دستگاهی در کار خود کوتاهی کرد مردم و رسانه‌ها باید آن را گزارش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مهدی الیاسی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در فرمانداری ساوه برگزار شد اظهار کرد: هر مسئولی در جمهوری اسلامی ایران باید یک وجهه رسانه‌ای در خود داشته باشد تا بتواند عملکرد دستگاه مطبوع خود را منعکس کرده و با رسانه‌ها ارتباط‌گیری خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای گفتمان در کشور باید بیش از پیش افزایش یابد افزود: یکی از مسائلی که چالش‌های جامعه را بهبود می‌بخشد، تقویت فضای گفت‌وگو بین مردم و مسئولان است و رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان طبقه میانی بین این دو گروه قرار گرفته و وظیفه سنگینی در شکل‌گیری و حفظ این حلقه دارند.

فرماندار ساوه با بیان اینکه امروز دو عنصر اعتماد و امید در جامعه ما کمرنگ شده است ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز وظیفه بزرگی در امیدآفرینی در جامعه دارند و باید وقایع را دلسوزانه ثبت و ضبط کنند و رسالت خود را برای ترمیم اعتماد مردم به کار بگیرند.

الیاسی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از همین خلأ ایجاد شده در گفت‌وگوها و انتشار اخبار خود، شک و شبهات را به مخاطب خود القا می‌کند تا به اعتماد عمومی ضربه بزند و واقعیت را وارونه جلوه نشان دهد و تقابل با این حمله دشمن جز با همکاری و تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌ها ممکن نیست.

وی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی، پاسخگو بودن مسئولین ضامن مقبولیت، مشروعیت و تداوم است اضافه کرد: امروز تمام دستگاه‌های شهرستان ساوه بر اساس وظایف محوله پای کار مردم هستند و وظیفه آنها پاسخگویی در قبال عملکردشان است لذا اگر دستگاهی در کار خود کوتاهی کرد مردم و رسانه‌ها باید آن را گزارش کنند.

فرماندار ساوه با اشاره به موقعیت لجستیک ساوه در منطقه گفت: ساوه به‌عنوان یک منطقه ویژه و راه ارتباطی چند استان مهم کشور، موقعیت خاص و ویژه‌ای نسبت به سایر شهرها دارد و همین امر چالش‌هایی را نیز ایجاد کرده است؛ اما تمام توان شهرستان برای حل این مشکلات به کار گرفته شده تا در سریع‌ترین زمان و در صورت تأمین اعتبار رفع شود.

الیاسی گفت: در حکمرانی اسلامی، پاسخگو بودن مسئولین ضامن مقبولیت، مشروعیت و تداوم است و پاسخگویی مسئولان به رسانه‌ها باید در دستور کار آنان باشد.

خبرنگاران دردهای نهفته جامعه را با تیزبینی شناسایی می‌کنند

امام‌جمعه ساوه نیز در این مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت: خبرنگاران خوب دردهای جامعه را به خوبی شناسایی و برای درمان آن نیز چاره‌اندیشی می‌کنند و بعضاً دردهای نهفته و پنهان جامعه را نیز با تیزبینی خود شناسایی و درصدد رفع آن برمی‌آیند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی اظهار کرد: خبرنگاران ما به‌عنوان چشمان بینا و بصیر جامعه بدون جانب‌داری اتفاقات مثبت را به‌خوبی گزارش کنند و در بیان کاستی‌ها مراقب سو استفاده دشمن باشند.

وی با بیان اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی و نرم‌افزارهای مختلف، هرکسی یک رسانه در دست دارد افزود: خبرنگاران باید مراقب باشند انتشار برخی اخبار را تا حصول اطمینان از صحت و سقم آن و تحقیق و تفحص در خصوص کذب یا اصل بودن منتشر نکنند تا یک لحظه غفلت باعث تزلزل در جامعه و استرس در بین افراد نشود.

امام‌جمعه ساوه با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از گذشته به آرامش نیاز دارد تأکید کرد: خبرنگاران ما باید همچون شهید صارمی و دیگر خبرنگاران شهید برای این آب و خاک قلم بزنند و در مقابل هجمه‌های رسانه‌های بیگانه قد علم کنند و اجازه ندهند دشمنی که تشنه به خون ماست از غفلت‌ها سو استفاده کند.

با گسترش فضای مجازی انتشار اخبار کذب افزایش پیدا کرده است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز نقش رسانه‌ها در توسعه یک جامعه را مهم دانست و گفت: خبرنگاران در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و ارتباط مسئولان با رسانه‌ها بارها مورد تأکید سران کشور بوده است.

حسین محمودی فر اظهار کرد: امروز با گسترش فضای مجازی انتشار اخبار کذب و دروغ در جامعه افزایش پیدا کرده است و رسانه‌های رسمی باید در مقابل این تهدیدات، فرصت‌سازی کنند و با اطلاع‌رسانی صحیح، به‌موقع و دقیق مقابل این هجمه‌ها بایستند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات دشمن تلاش رسانه‌ای خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی آغاز کرده است و به دنبال بی‌اهمیت خواندن انتخابات است در حالی که مشارکت مردم در انتخاب نمایندگان خود می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مردم همواره نقشه‌های دشمنان را در طول این سال‌ها نقش بر آب کرده‌اند گفت: انتظار ما از رسانه‌ها این است که مردم را ترغیب و تشویق به حضور در انتخابات کنند و اجازه ندهند رسانه‌های بیگانه بر عمل و رفتار مردم اثر بگذارند.

محمودی فر اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته و طرح‌های بزرگی در دست انجام است که رسانه‌ها با ارتباط‌گیری صحیح با مدیران دستگاه‌ها باید در انعکاس آن کوشش کنند.

جهاد تبیین وظیفه‌ای مهم بر دوش خبرنگاران

فرمانده سپاه ساوه هم در این نشست جهاد تبیین را یک وظیفه مهم بر دوش خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران پیش‌قراولان مبارزه با استکبار رسانه‌ای هستند و اخبار خوب آنها می‌تواند موج مثبتی در جامعه ایجاد کند و اگر خدایی نکرده در مسیر مقابل قرار بگیرند آرامش جامعه برهم خواهد خورد.

علیرضا مهدی افزود: امیدآفرینی در جامعه یک امر مهم تلقی می‌شود که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده که البته باید امیدآفرینی‌های ما عاقلانه و بر مبنای واقعیات و دستاوردها باشد.

در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و در پایان از خبرنگاران شهرستان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435926

مهمترین اخبار ایران و جهان: