نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 15:20

مراسم محرم در استان بوشهر باشکوه‌ و پرشور برگزار شد

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: مراسم محرم در استان بوشهر پرشور و به باشکوه‌ترین شکل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری به دنبال برگزاری مطلوب دهه عاشورا، با صدور پیامی از آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار و عموم خادمین حسینی استان بوشهر تقدیر کرد.

در این پیام آمده است: «امسال به برکت توجّهات حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) محرّم پُرشوری بود. دشمن‌ها سعی کردند، تلاش کردند که محرّم را بی‌رونق کنند، [امّا] درست نقطه‌ی مقابل آنچه آن‌ها می‌خواستند اتّفاق افتاد. دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سال‌های قبل پُرشورتر، پُرحرکت‌تر، پُررونق‌تر و پُرفایده‌تر بود. کار خدا این‌جوری است؛ کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خطّ اهداف الهی باشد، خدای متعال به آن کمک می‌کند.» (امام خامنه‌ای، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲)

حمد و ثنا خداوند متعال را که عزاداری‌ها و مراسم گرامیداشت محرم ۱۴۰۲ بر خلاف تمام فضاسازی‌ها و توطئه‌های بدخواهان برای کمرنگ جلوه دادن تدیّن و دلدادگی مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی به خاندان امامت و ولایت و به ویژه سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) به باشکوه‌ترین شکل برگزار شد و در این میان مراسم سوگواری دهه نخست محرم در استان دارالحماسه بوشهر با همراهی و همکاری قابل تقدیر مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، هیئات و دسته‌جات حسینی در کمال نظم و هماهنگی و با کمترین مشکلات نمود و بروزی خاص داشت.

بوشهر از دیرباز محل تجلیات تلازم شور و شعور برخواسته از عمق فهم دینی بوده و همین امر باعث تسرّی سنن و آئین‌های این بوم در فرهنگ استان‌های همجوار شده است.

روضه‌های خانگی و جلسات عزاداری با تخاطب اقشار خاص مانند کودک، نوجوانان و بانوان سنگر اصلی مقابله با گسست اجتماعی و تحکیم ولایت عرضی که رونق آن چشمگیر بوده است.

بر همین اساس اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان خادم سنگر تبلیغ و تبیین بر خود فریضه می‌داند مراتب سپاس و تقدیر را از نماینده معزز مقام معزز رهبری در استان، استاندار محترم، مسئولان، دست اندرکاران و آحاد مختلف مردم و سوگواران حاضر در هیئات و دسته‌جات عزاداری سرور آزادگان عالم را که در امتداد برگزاری برنامه‌های منسجم و معظم دهه امامت و ولایت امسال و بزرگداشت پرشور مراسم عید غدیر و روز مباهله به عنوان اعیاد بزرگ و مهم مسلمین و شیعیان، در ایام محرم حال و هوایی روحانی و معنوی را در گوشه گوشه استان ایجاد کردند و تحقق توأمان شور و شعور دینی را رقم زدند، به جا بیاورد.

بوشهر به عنوان مسیرة الحسین (علیه‌السلام) و قرار گرفتن در مسیر تشرف چهار استان و ۲ کشور توفیق خدمت به زوار اربعین حسینی را داشته که امیدواریم ضمن تداوم مراسم و برنامه‌های سوگواری حسینی تا پایان ماه صفر، شاهد تجلی بیشتر این توفیق الهی در قالب مواکب اسکان و پذیرایی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432270

مهمترین اخبار ایران و جهان: