نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:37

نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی و اقتدار

کرمانشاه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش گفت: خبرنگاران سربازان جبهه مقابله و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در وارونه نشان دادن واقعیت‌ها به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در سالن جلسات فرماندهی این قرارگاه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تسلیت ایام محرم اظهار کرد: کار خبرنگاران یک کار ارزشمند و مهمی است که به فرموده مقام معظم رهبری اگر زحمات خبرنگاران نبود لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه دانستن حق مردم است و خبرنگاران زمینه دانستن را برای مردم فراهم می‌کنند، افزود: خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند، لذا باید هر روز مقام آنها گرامی داشته شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش بیان کرد: خبرنگار به دنبال مقام و شهرت نیست، بلکه هدفش روشنگری و پاسخگو کردن مسئولین در بخش‌های مختلف برای مقابله و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان این ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

طاهری خاطرنشان کرد: دشمنان در عرصه‌های مختلف با تمام توان همه ترفندها و توطئه‌های خود را به کار بستند تا این نظام را در نگاه مردم ایران اسلامی ناکارآمد جلوه دهند، اما با کار خبرنگاران در عرصه تبیین واقعیت‌ها و روشنگری، تا به امروز همه نقشه‌های دشمنان شکست خورده است.

به گفته وی، دشمنان با عملیات روانی باورها و اعتقادات مردم خصوصاً قشر جوان را نشانه گرفته است و تلاش دارد با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها و اقدامات ارزشمند مسئولان دین، مذهب و اسلام را از ما بگیرد و کشور ما را تبدیل به مانند برخی دول‌های بی‌اعتقاد شرقی و غربی کند.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: اگر واقعیت‌ها را برای مردم تبیین نکنیم دشمنان آن را وارونه تبیین می‌کنند و این رسالت رسانه و خبرنگار است که با هنر و خلاقیت خود در جمع آوری و بیان اخبار و اطلاعات درست از مسئولین و دستگاه‌های اجرایی و روشنگری برای مقابله با عملیات روانی دشمنان مردم ولایتمدار را آگاه سازند.

طاهری با بیان اینکه خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی حقایق را برای مردم بازگو می‌کنند، گفت: یک خبرنگار باید به دور از تعصبات، سلایق و حب و بغض واقعیت‌ها را برای مردم بگوید و با اطلاع رسانی به موقع و دقیق، مردم را از نگرانی‌هایی که به واسطه انتشار اخبار کذب در جامعه به وجود میاید نجات بدهد.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع و دقیق اخبار، از رخ دادن بسیاری از بحران‌ها و اتفاقات ناگوار در یک جامعه پیشگیری می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش در بخش دیگری از سخنانش به هم افزایی خوب بین مردم و نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: امروز نیروهای مسلح در اوج اقتدار و بالندگی خود قرار دارند و با وجود این نیروها خصوصاً ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد هیچگونه تهدیدی در نوار مرزی غرب کشور نیستیم.

طاهری به موضوع امنیت برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) پرداخت و خاطر نشان کرد: تمام امکانات اعم از سلاح‌ها، تجهیزات، توپخانه‌ها، موشک‌ها و هوانیروز در آمادگی کامل هستند تا علاوه بر تأمین امنیت مراسم باشکوه اربعین، به صورت ۲۴ ساعته امنیت مرزها را تضمین کنند.

وی تاکید کرد: به زوار اطمینان می‌دهیم که هیچگونه مشکلی در تردد آنها وجود نخواهد داشت و یقین بدانند فرزندانشان در ارتش جمهوری اسلامی ایران بلاخص در منطقه غرب کشور آماده جانفشانی هستند و ظرفیت، پتانسیل و آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع تهدید در هر نقطه‌ای حتی فراتر از مرزهای ایران اسلامی را دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432626

مهمترین اخبار ایران و جهان: