نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:10

تقویت بومگردی‌ها راهبرد توسعه گردشگری در استان سمنان است

سمنان- استاندار سمنان گفت: بحث تقویت فعالیت بومگردی‌های فعال و راه اندازی بومگردی‌های جدید در استان به مثابه یک راهبرد برای توسعه گردشگری دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: اجرای بازی‌های بومی محلی، معرفی صنایع دستی و محصولات و آئین‌های سنتی مناطق گردشگری استان در قالب جشنواره‌های ویژه این امر، نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بحث تقویت فعالیت بومگردی های فعال و راه اندازی بومگردی های جدید در سطح استان با جدیت دنبال شود، افزود: معرفی روستاهای هدف گردشگری یکی دیگر از مباحثی است که باید به صورت ویژه مَد نظر ستاد اجرایی خدمات سفر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان، نیازمند یک نگاه و رویکرد ملی و تخصیص اعتبارات مطلوب در سطوح ملی است، گفت: مدیریت خدمات ارائه شده توسط مجتمع‌های بین راهی و ساماندهی و بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در این مجتمع‌ها، با جدیت دنبال شود.

هاشمی گفت: خدمت به زائران امام رضا (ع) در سطح استان باید تقویت شود، در راستای توسعه گردشگری و افزایش مدت ماندگاری مسافر، تدبیر لازم برای تخصیص اعتبار ویژه راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی اتخاذ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432470

مهمترین اخبار ایران و جهان: