نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 16:24

انتشار آگهی مزایده 2 خانه تاریخی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده خانه‌های تاریخی خادم باشی و آصف برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در جهت احیای این بناها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: آگهی مزایده خانه‌های تاریخی خادم باشی و آصف جهت واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با هدف حفظ و احیای این بناها در سامانه تدارکات الکترونیک دولت منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه‌ها و بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شرایط کنونی تنها راهکار برای حفظ و احیای این بناها است.

او تاکید کرد: همچنین یک بسته شامل ۸ خانه تاریخی نیز جهت واگذاری و انتشار آگهی مزایده آماده می‌شود که خانه تاریخی شریعت از جمله این بناها است و با واگذاری این بناها تقریبا تکلیف خانه‌های تاریخی تحت مالکیت اداره کل میراث‌فرهنگی روشن می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره به شرایط واگذاری این بناها، ادامه داد: خانه‌های تاریخی با تعیین کاربری توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و در قالب اجاره با مدت معین به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا پس از بازسازی و مرمت، به مدت مشخص مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427326

مهمترین اخبار ایران و جهان: