نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 16:08

تاکید وزیر کشور پاکستان بر روابط برادرانه با عراق

سفیر عراق در اسلام آباد با وزیر کشور پاکستان درباره موضوعات متعددی، رایزنی کرد و رانا ثناء الله خان بر روابط برادرانه با عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، سفیر عراق در اسلام آباد با وزیر کشور پاکستان رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، حامد عباس لفته، سفیر عراق در پاکستان با رانا ثناء الله خان، وزیر کشور پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

سفیر عراق، در این دیدار، دعوت عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از همتای پاکستانی خود برای سفر به عراق به منظور دیدار و رایزنی‌هایی با هدف تقویت همکاری دوجانبه میان دو کشور، تحویل داد.

طرفین درباره مسائل پیشنهادی که طی این سفر بررسی خواهد شد و در رأس آن تسهیلات برای اعطای روادید به زائران پاکستانی و تقویت راه‌های همکاری میان وزارت کشور عراق و پاکستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان گفتگو کردند.

سفیر عراق در اسلام آباد تاکید کرد: دولت عراق تمام توان خود برای ارائه تسهیلات ممکن به زائران از سراسر جهان به کار می‌بندد و اهمیت بسزایی به زائران پاکستانی می‌دهد. سفارت عراق در پاکستان از هیچ کوششی برای تکمیل اقدامات اعطای روادید به زائران پاکستانی با سرعت و سهولت ممکن دریغ نمی‌کند. حدود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی هر ساله به عراق سفر می‌کنند.

از طرفی دیگر وزیر کشور پاکستان تاکید کرد که کشورش اهمیت ویژه ای برای روابط برادرانه با عراق قائل است و روابط برادرانه عراق و پاکستان مبتنی بر پایه‌های دین و ارزش‌های مشترک است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419970

مهمترین اخبار ایران و جهان: