نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:10

توضیح مربی بوکس در مورد بازگشت از اردن و حذف دو بوکسور بی‌انضباط

مربی تیم ملی بوکس بازگشتش از اردوی اردن را به خاطر خستگی و طولانی بودن آن رد کرد و گفت: به خاطر پیگیری تمرینات دیگر بوکسورها به ایران برگشتم.

همایون امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره بازگشتش از اردوی تیم ملی بوکس در اردن گفت: دو اردوی تیم ملی برای ملی‌پوشان بوکس در حال برگزاری است، یکی در تهران و دیگری در اردن است. من همراه تیم ملی در اردوی اردن بودم اما چون در آنجا مربی کوبایی با ملی‌پوشان تمرین می‌کرد، به تهران بازگشتم تا در تهران تمرینات را پیگیری کنم.

وی در واکنش به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه او به دلیل خستگی و طولانی بودن اردوی اردن به تهران بازگشته است، گفت: اصلاً چنین حرفی صحت ندارد. اردوی تهران زیر نظر گل‌آرا در حال برگزاری است و من هم به تیم اضافه شدم تا اردوی ملی‌پوشان را زیر نظر داشته باشم. اردوی اردن شرایط بسیار خوبی داشت، محل اسکان و تغذیه ملی‌پوشان قابل مقایسه با ایران نبود. من چرا باید از حضور در چنین اردویی خسته شوم؟!

مربی تیم ملی بوکس در مورد وضعیت طوفان شریفی و غیبتش در اردوی اردن گفت: شب قبل از اعزام شریفی با من تماس گرفت و گفت برای یک کار شخصی نیاز به پاسپورتش دارد که من به او گفتم باید با فدراسیون هماهنگ کند. او به دلیل مشکلات شخصی در این اردو شرکت نکرد. ما در این وزن دو بوکسور خوب دیگر داریم و احتمالاً یک رقابت بین این دو نفر برگزار خواهیم کرد تا یک نفر در ترکیب تیم ثابت شود.

امیری در مورد وضعیت طوفان شریفی تأکید کرد: فکر می‌کنم به خاطر این بی انضباطی مسئولان فدراسیون نظرشان بر حذف این بوکسور باشد. متأسفانه این موضوع باب شده و الان میثم قشلاقی هم همین شرایط را دارد. در نهایت باید سرمربی و مسئولان فدراسیون تصمیم نهایی را بگیرند. در وزن ۸۰ کیلوگرم شاهین موسوی و سالار رادمرد را هم داریم که اگر بتوانیم هر دو بوکسور را به دو تورنمنت پیش رو اعزام می‌کنیم در غیر این صورت بین این دو نفر انتخابی برگزار می‌کنیم.

وی در مورد دیگر برنامه‌های تیم ملی بوکس گفت: بعد از اردوی اردن، در اواخر مردادماه میزبان تیم ترکیه هستیم و اردوی مشترک با آن‌ها خواهیم داشت. پس از آن در اواسط شهریورماه در تورنمنتی در بوسنی شرکت می‌کنیم. یک تورنمنت دیگر در روسیه پیش روی ماست که قبل از بازی‌های آسیایی است و فدراسیون به دنبال اعزام بوکسورهاست که اگر این اتفاق رخ بدهد آمادگی بوکسورها برای بازی‌های آسیایی هانگژو در سطح مطلوبی قرار خواهد گرفت.

امیری در مورد تعداد حضور بوکسورها در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: حضور ۵ بوکسور در بازی‌های آسیایی هانگژو قطعی است، اما فدراسیون به دنبال اعزام ۶ بوکسور است تا حدودی فکر می‌کنم با آن موافقت شده و احتمالاً در ۶ وزن بوکسور اعزام خواهیم کرد. تعداد شرکت کنندگان در اوزان بازی‌های آسیایی ۷ نفر است.

مربی بوکس گفت: شاکله تیم ملی بوکس برای بازی‌های آسیایی هانگژو تا حدودی مشخص است. در تمامی اوزان نفرات اول و دوم سهمیه المپیک می‌گیرند، کار سختی است اما ناامید نیستیم. امیدوارم بتوانیم سهمیه المپیک به همراه مدال در هانگژو کسب کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441126

مهمترین اخبار ایران و جهان: