نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 23:09

فوت سارق مسلح در اسلام آبادغرب /علت فوت در دست بررسی است

کرمانشاه- دادستان عمومی و انقلاب اسلام آبادغرب از فوت فردی که اخیرا به اتهام سرقت مسلحانه سیم برق در این شهرستان دستگیر شده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر سید سجاد ملایری اظهار کرد: مأموران انتظامی اسلام آبادغرب در ساعات اولیه بامداد مورخه ۲۹ اردیبهشت حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی متوجه قطع برق و تخریب کابل‌های یکی از روستاهای بخش حمیل شده و در حالی که مشغول بررسی موضوع بودند، به سمت آنها تیراندازی صورت گرفت.

وی افزود: پس از این اتفاق مأموران انتظامی هم با رعایت جوانب احتیاط و قانون بکارگیری سلاح به سمت افراد مهاجم تیراندازی و اقدام همه جانبه ای برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت و تخریب سیم برق و تیراندازی به سمت پلیس آغاز شد.

دادستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد ۱۶۹ متر کابل برق توسط سارقان مسلح به سرقت رفته و ۲۰۵ متر کابل هم تخریب شده است.

ملایری گفت: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی اعضای باند ۶ نفره سرقت در شهرستان کرمانشاه و یکی از استان‌های همجوار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیات‌هایی جداگانه و حساب شده همگی آن‌ها را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته از مخفیگاه سارقان مسلح ۵ قبضه اسلحه جنگی و شکاری، ۴۱۹ عدد فشنگ و یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز نیز کشف شد.

ملایری یادآوری کرد: اعضای باند در بازجویی‌ها به ارتکاب ۱۷ فقره سرقت سیم برق که عمدتاً به صورت مسلحانه بوده اعتراف و عنوان کردند که اموال مسروقه را به یک نفر مالخر فروخته‌اند.

این مقام قضائی در ادامه تصریح کرد: حوالی ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه چهارم خرداد حین سرکشی از افراد بازداشتی متوجه می‌شوند یکی از آنها که جز اعضای باند سارقان مسلح سیم برق بوده و طبق اظهارات خودش از ۵ سال پیش ماده مخدر هروئین مصرف می‌کرده، وضعیت مساعدی نداشته و دارای حالت تهوع می‌باشد.

وی افزود: بر همین اساس بلافاصله ضمن انجام مراقبت‌های اولیه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی انتقال می‌یابد.

ملایری خاطرنشان کرد: با وجود انتقال سریع متهم به مراکز درمانی اقدامات پزشکی مؤثر واقع نشده و این فرد نهایتاً در بیمارستان فوت می‌نماید.

دادستان اسلام آبادغرب در پایان گفت علت فوت این فرد در دست بررسی قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238470

مهمترین اخبار ایران و جهان: