نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 21:01

معلمین پرورش دهنده نسل آینده جامعه هستند

رشت - استاندار گیلان با بیان اینکه معلمین پرورش دهنده نسل آینده جامعه هستند، گفت: اگر به این قشر توجه نشود برای اداره کشور در سالیان آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در بندر انزلی اظهار کرد: دانایی و روشنگری از مسیر دانش و علم عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی معلمین و فرهنگیان است، افزود: دولت سیزدهم در راستای دست یابی اهداف معلمین از تمام‌ظرفیت‌های قانونی و فرا قانونی خود برای حمایت از این قشر زحمتکش استفاده می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه معلمین پرورش دهنده نسل آینده جامعه هستند، گفت: اگر به این قشر توجه نشود برای اداره کشور در سالیان آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

عباسی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر گرفته از فرهنگ مبانی دینی و اسلامی کشور است، اضافه کرد: سند تحول بنیادین بومی سازی شده و در دهه ۹۰ در آستانه اجرا بود ولی دولت گذشته به موقع آن را آغاز نکرد و باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه عدم تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سبب اختلال در سیستم آموزشی کشور شد، افزود: دولت سیزدهم برنامه راهبردی ویژه ای بر اساس اسناد بالادستی برای تحقق سند تحول بنیادین دارد و تاکنون اقدامات خوبی را در این مورد انجام داده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سیستم آموزشی کشور باید به مسئله پرورش در کنار آموزش توجه خاصی شود، گفت: تقویت بنیه آموزشی کشور با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان مورد تاکید است.

عباسی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید به همه ابعاد آموزشی و پرورشی توجه شود، تصریح کرد: به یقین غفلت در این حوزه، چه در زمان حال و چه در آینده جامعه را با مشکلاتی عدیده مواجه می‌کند.

وی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را یک اقدام مهم در راستای حمایت از معلمان در کشور برشمرد و افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در مدارس، باید از نیروی نخبگان و صاحب نظران هم در وزارت آموزش و پرورش وهم طرح رتبه‌بندی معلمان استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192670

مهمترین اخبار ایران و جهان: