نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 18:21

برای اتمام پروژه های نیمه تمام نباید منتظر اعتبارات دولتی بود

تبریز- وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام نباید منتظر اعتبارات دولتی بود و برای این منظور می توان از مولدسازی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحسان خاندوزی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های مرند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حاشیه دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی بنده به عنوان نماینده دولت هم با فعالان اقتصادی و هم با مدیران منطقه در شهرستان‌های مرند و جلفا گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: برخی از پروژه‌های مهم در سطح استان و بلکه پروژه‌های ملّی ناظر به منطقه مرند و جلفا است؛ هم موضوع مربوط به آبرسانی از جلفا به مرند و تبریز که جزو پروژه‌های مهمی است که قرارگاه مشغول است و موانعی در حوزه تأمین مالی آن وجود داشت و مقرر شد تا با سرعت بالاتری این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: درباره شبکه آبرسانی کشاورزی که مربوط به دشت قره‌بلاغ بود دیروز از نزدیک بازدیدی صورت گرفته که این اتفاق موجب خشنودی کشاورزان منطقه شده و افزایش میزان برداشت محصولات کشاورزی را در منطقه به دنبال داشته است.

خاندوزی گفت: فعالان حوزه شهرستان مرند مشکلات حوزه مالیاتی و گمرکی خود را مطرح کردند که مقرر شد طی هفته آینده با همکاری اداره کل مالیاتی استان مشکلات مرتفع شود و هم در حوزه جلفا و منطقه آزاد ارس که یکی از قطب‌های صنعتی شمال غرب کشور هم محسوب می‌شود، مسائل و مشکلات مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با حل این مسائل و برخی از موارد دیگر از جمله تسهیلات ترجیحی چه در قالب تبصره ۱۸ و چه در قالب بقیه کمک‌هایی که شبکه بانکی کشور باید انجام دهد، این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و توسعه این بخش‌های اقتصادی سرعت گیرد.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه اقدامات انجام شده در جهت رشد شاخص تولید هم در شعار امسال و هم سالهاست که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده مؤثر واقع شود و همچنین شاخص اشتغال که یکی از مهمترین نیازهای منطقه است نیز بهبود یابد.

وی در پاسخ به مطالبات مطرح شده درباره پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد: متأسفانه پروژه‌های ناتمام یکی از مصیبت‌های مزمنی است که در جای جای کشور مصادیق بسیاری دارد و متأسفانه در دوره وفور درآمدهای نفتی کشور در بخش‌هایی که گاهی هیچ توجیه اقتصادی نداشتند، پروژه‌هایی کلید خورده که نیمه کار باقی مانده است.

وزیر اقتصاد تصریح‌کرد: ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌توانیم کمک کنیم از طریق مولدسازی این پروژه‌ها به سرانجام برسد اما لزوماً نباید منتظر اعتبارات بمانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273270

مهمترین اخبار ایران و جهان: