نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 09:34

آمریکا استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس را محکوم می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید واشنگتن استقرار تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی روسیه در خاک بلاروس را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دیدگاه واشنگتن نسبت به استقرار سلاح‌های هسته‌ای غیرراهبردی روسیه در خاک بلاروس «بی‌نهایت منفی» است.

رسانه‌های روسی پنج‌شنبه گزارش دادند که طبق توافقی که اوایل امسال بین روسیه و بلاروس انجام شد، وزرای دفاع دو کشو سندی را درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس امضاء کردند.

«ویکتور خِرِنین» وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد با امضای این سند امکان استقرار موشک «اسکندر-ام» و سامانه اس-۴۰۰ در خاک بلاروس فراهم شد.

وزارت دفاع بلاروس نیز با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشت: در این نشست اسنادی به امضا رسید که رویه نگهداری تسلیحات هسته ای غیرراهبردی روسیه را در یک انبار ویژه در خاک جمهوری بلاروس تعریف می کند. در این دیدار وزرای دفاع همچنین درباره وضعیت نظامی- سیاسی و مسایل همکاری های نظامی-فنی وزارت دفاع دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

پس از امضای قرارداد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای بلاروسی گفت که غرب در حال جنگی اعلام نشده علیه روسیه و بلاروس است.

شویگو افزود: امروز ما با هم در برابر غرب دسته جمعی که اساساً یک جنگ اعلام نشده علیه کشور ما به راه انداخته است مقاومت می کنیم... فعالیت نظامی ناتو تهاجمی‌ترین جهت را به خود گرفته است. مجموعه اقداماتی برای افزایش آمادگی رزمی نیروهای مسلح مشترک ائتلاف در شرق اروپا در حال انجام است و یگان‌های نظامی و زیرساخت‌های نظامی تکمیلی در حال استقرار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1240670

مهمترین اخبار ایران و جهان: