نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 14:41

کاخ سفید: دیپلماسی همچنان بهترین راه حل برنامه هسته‌ای ایران است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی همچنان بهترین راه حل مسأله هسته ای ایران است، مدعی شد که ایران در این پرونده با حسن نیت رفتار نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک مقام ارشد کاخ سفید با نادیده گرفتن بدعهدی‌های واشنگتن مدعی شد که ایران در زمینه برنامه هسته‌ای با حسن نیت رفتار نمی‌کند.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری در واشنگتن گفت: دیپلماسی بهترین راه برای حل بحران هسته‌ای ایران است اما ایران در این پرونده با حسن نیت رفتار نمی‌کند.

این مقام کاخ سفید در ادامه پاسخ به سوال خبرنگاران بار دیگر گفت: برجام در حال حاضر در دستور کار دولت آمریکا نیست و ما روی آن متمرکز نیستیم. البته هیچ چیزی درباره این واقعیت که ما خواهان اطمینان یافتن از عدم دستیابی ایران به توانمندی سلاح‌های اتمی هستیم، تغییر نکرده است.

این ادعاها در شرایطی انجام شده که دولت دموکرات بایدن به رغم وعده‌های خود درباره تعهد به برجام و تاکید بر مخالفت با مواضع دولت ترامپ، سیاست کارزار فشار حداکثری علیه ایران را ادامه داده و از خود اراده سیاسی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌های ایران نشان نداده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1254826

مهمترین اخبار ایران و جهان: